6 урока по маркетинг от Дядо Коледа
Дядо Коледа е любимецът на малки и големи и това не е случайно! Нарочно или без да иска той е един от най-разпознаваемите „брандове“ в света. Знае какво да направи, за да е сигурен, че децата ще очакват Коледа с нетърпение, родителите да го подкрепят, а бизнесите да го очакват със същото нетърпение, с което и хлапетата.
Е, как постига всичко това? Събрах най-ценните уроци, които можем да научим от белобрадия старец. А как да ги приложиш на практика ще разбереш в цялостната ни програма по дигитален маркетинг.
Има ясно бранд послание
Всички знаем кой е Дядо Коледа, какво прави и зад какви ценности стои. Той награждава послушните деца всяка година през коледната нощ. Неговото послание е точно и ясно – ако си в списъка на непослушните не получаваш подарък. Освен това той очаква от своите малки „клиенти“ да са му подготвили мляко и бисквитки, за да се подкрепи по време на пътуването си.
Ако аудиторията на един бизнес не успява да разбере с какво се занимава той и зад какво стои, то те няма да купува неговите продукти или услуги. Затова е нужно да задаваш ясно посланието на своя бизнес или на тези, за които работиш.
Източник: Santa Brandbook by Quiet Room
Познава аудиторията си
Белобрадият старец познава аудиторията си много добре и е наясно кой трябва да „изключва“ от списъка на послушните деца. Той не се опитва да достигне до всички и точно това е тайната на неговия успех. Данните за клиентите, които получава от четенето на техните писма, са му изключително ценни. Така в детайли се запознава с нуждите на децата, знае конкретно какво иска всеки един малчуган, наясно е как да комуникира с тях и има персонализиран подход.
Изпълнява обещанията си
Всяка година децата го очакват и той никога не ги е разочаровал. В коледната сутрин те откриват своите подаръци под елхата, трохи от изядените бисквитки и изпитото мляко. Твоите клиенти са като децата, които очакват Дядо Коледа да изпълни обещанието си. Важно е да подсигуриш, че те са доволни като ги питаш за обратна връзка и подобряваш продуктите и услугите си на база на нея.
Изненадва ни
Дядо Коледа ни носи радост и усмивки и се грижи да ни изненадва всяка година. Независимо дали ни е донесъл онази количка, за която сме мечтали от месеци, или пък се появи на коледния обяд с торба, пълна с още подаръци. Твоят бизнес успява ли да постигне същото? Изненадите носят радост и щастие на клиентите, карат ги да се чувстват специални. Добавяйки този малък уникален елемент към услугите или продуктите си, за да повишиш удовлетвореността на своите клиенти.
Екипът му
Дядо Коледа не би могъл да свърши всичката работа без своите работливи елфи и елени. Благодарение на тяхната помощ, всички писма биват прочетени и всяко дете получава правилния подарък навреме. Всеки добър лидер има нужда от високоефективен екип, на който да разчита, дори и Дядо Коледа.
Няма друг като него
Брандът на Дядо Коледа е уникален, няма такъв като него. От специфичното „Хо-хо-хо“, червения костюм, черните ботуши и дългата бяла брада, до неговата весела бранд идентичност. С положителната си енергия, той успява да усмихне всеки, да освети стаята, в която се намира, и да ни кара да искаме да сме около него. Той е наясно със своята целева аудитория (послушните деца) и никога не ги разочарова.
Всичко това го отличава от неговата конкуренция – Феята на зъбките, Великденското зайче. За да си успешен в маркетинга, е важно и ти да разбереш какво отличава твоя бизнес или тези, за които работиш, от всички останали и да наблегнеш на него.
Дядо Коледа е господар на комуникацията, създал един от най-разпознаваемите и обичани брандове в света. Със сигурност би имал една успешна кариера в дигиталния маркетинг. А ако ти мечтаеш за такава, кандидатствай още днес в цялостната ни програма по дигитален маркетинг и се приготви да развиваш ценни практически умения. Очакваме те!