5 признака, че си готов за кариера в дигиталния маркетинг - SoftUni Digital
Loading...

5 признака, че си готов за кариера в дигиталния маркетинг

avatar Мария Вълчева 6 минути
5 признака, че си готов за кариера в дигиталния маркетинг

В природата ни е да търсим знаци от съдбата. Включително и аз, когато се колебаех в какво поприще искам да се впусна. Знаех само, че въпреки икономическото си образование, исках да се занимавам с писане. Моят знак от съдбата ме насочи към дигиталния маркетинг. По повод новия прием в цялостната програма на SoftUni Digital, заедно ще разгледаме няколко признака, че си роден за кариера в сферата. Ако си уверен, че е така, не се колебай и кандидатствай още днес!

А ето и какво отличава маркетолозите от всички останали професионалисти.

1. Искаш динамична и креативна професия

Сферата на дигиталния маркетинг се движи със скоростта на светлината. Технологичните новости, промяната в алгоритмите на социалните мрежи и търсачките, дори правителствени регулации изменят облика на професията всеки ден. Това означава, че трябва да умееш бързо да се адаптираш, да не те е страх от експерименти и дори провал. Ако се занимаваш с дигитален маркетинг, знай, че провалът е средство, чрез което всички се учим.

2. Измеримите резултати те мотивират

Когато се занимаваш с дигитален маркетинг, ще работиш с конкретни цели и красноречиви резултати. Маркетолозите са хора, които не просто обичат да достигат таргети, но и да ги надскачат. Освен много творчество, в сферата има и много числа. Те помагат на експертите да следят дали постигат целите, заложени в стратегията им, дали усилията им имат ефект и до колко си струва определени маркетингови дейности да продължат (изобщо, или поне в този вид).

3. Отборен играч със състезателен дух

Дигиталният маркетинг е екипна дейност. Някои експерти се насочват към оптимизация на конверсии и платена реклама. Други стават SEO специалисти, които знаят как да се харесат на Google. Те са и техничарите на дигиталния маркетинг. Трети отдават творческата си енергия на създаването на качествено и полезно съдържание. А всичко това се направлява от водещите маркетингови цели.

В цялостната програма на SoftUni Digital можеш да избереш професия в някое от тези направления и да реализираш амбициите си. Като маркетолог ще се състезаваш с конкуренцията, а творческите ти идеи ще са основен двигател за постигане на резултати.

4. Готов си да се учиш и развиваш непрекъснато

Независимо от конкретната ти специализация, едно нещо е общовалидно за всички експерти, занимаващи се с дигитален маркетинг – развитието е непрекъснато. Вече споменатата динамика на сферата е предпоставка за това постоянно да има нещо ново, което да научиш от водещите фигури в индустрията.

Да вземем за пример развитието на света на съдържанието и SEO. До преди 10 години всички се стремяха да заложат колкото се може повече ключови думи в текстовете си. Дори днес можеш да намериш страници, особено със съдържание на английски език, в които написаното изглежда безсмислено – просто защото се състои само от навързани ключови думи. Сега сме свидетели на известния като Helpful Content ъпдейт, който ще промени напълно света на съдържанието. А маркетолозите и създателите на съдържание ще трябва да се адаптират, ако искат да оцелеят.

Промените в света на дигиталния маркетинг са и големи, и малки, но всички оказват ефект върху дейността на маркетолозите. Затова и лекторският екип, с който ще се срещнеш в програмата, се състои от професионалисти, които практикуват в областта на дигиталния маркетинг всеки ден. От тях ще научаваш новости, ще откриеш редица добри практики и ще ти помогнат да не се луташ в необятната материя.

5. Обичаш предизвикателствата и имаш уменията да им устоиш

Хората, които се занимават с дигитален маркетинг, обожават предизвикателствата и новостите, както се досещаш от всичко, което изредих до момента. Но това не значи, че се впускат сляпо в тях. Освен чисто практическите умения, които можеш да развиеш в програмата, като маркетолог трябва да умееш:

  • Да планираш добре времето си – маркетингът работи със срокове. От седмични планове до годишна стратегия – ще трябва да разпределиш времето си между десетки, стотици задачи. Особено ако работиш на свободна практика или с няколко клиента в агенция.
  • Да умееш да комуникираш идеите си – с изключение на това да работиш за себе си и собствения си бизнес, обикновено ще работиш с клиент или в in-house екип, който отговаря преди различни мениджъри. Ще трябва да си готов на компромиси с идеите си, но и да ги отстояваш с факти и разум, когато могат да донесат повече ползи, отколкото човек, който не изпълнява твоите дейности, предполага.
  • Да мислиш критично и да намираш нови гледни точки – маркетингът е комбинация от данни, анализ и творчески експерименти. Да поставяш под въпрос подхода си е част от практиката, да се съмняваш дали дадени практики ще са ти от полза – също. Звучи клиширано, но метафоричната кутия не е илюзия. Въпреки че някои успешни маркетолози се справят изключително добре в рамките ѝ, за да излезеш едни гърди пред конкуренцията изисква да мислиш извън нея.

Какво смятат професионалистите, завършили SoftUni Digital?

Първата по рода си програма по дигитален маркетинг в страната вече са завършили над 6 000 души, от 2016 година насам. Създадохме рубриката Денят на Digital Експерта, за да можем да те срещнем с някои от тях и те да ти разкажат повече за професиите си. За мен е удоволствие да те оставя за миг в компанията на Деница Нешева-Ценова, която превръща дигиталния маркетинг в страст, а днес вече е достигнала върховете на маркетинг мениджърите:

Защо да избереш SoftUni Digital?

Независимо дали сега започваш пътя си, или искаш да се сдобиеш с нова, перспективна професия и конкурентни умения, сферата на дигиталния маркетинг ще ти предостави тази възможност. Ако все още имаш колебания дали това е кариерният път за теб, не се притеснявай. В програмата на SoftUni Digital ще можеш да провериш точно това. Първият етап е напълно безплатен и ще ти помогне да се сдобиеш с фундаментални умения и знания. Същевременно ще вкусиш от същността на индустрията и ще разбереш дали е средата, в която ще вирееш.

Продължавайки в цялостната програма, ще се докоснеш до всеки водещ аспект на дигиталния маркетинг – SEO, създаване на съдържание, Facebook маркетинг, имейл маркетинг, Google Analytics и Google Ads. А оттам ще можеш да решиш и дали да надградиш до конкретна професия, придобивайки способности на експертно ниво и тясна специализация.

Като част от програмата, ще се ползваш от няколко предимства:

  • Доживотен достъп до ресурсите – образователните материали и видеата от курсовете, за които си записан, ще бъдат на твое разположение винаги, когато ти потрябват. Ако искаш да опресниш знанията и уменията си, или да обърнеш повече внимание на сфера, която по време на обучението си не те е вълнувала толкова, ще имаш тази възможност.
  • Образование със собствено темпо – голяма част от завършващите студенти съчетават обучението си в SoftUni Digital с целодневна работа или друго образование. Ще можеш и ти, тъй като можеш да гледаш занятията както на живо, така и на запис, по всяко време, от всяко устройство и където и да се намираш. Така сам можеш да определиш темпото, с което да се обучаваш, както и колко време да влагаш в това.
  • Достъп до огромна общност от професионалисти – ще успееш да създадеш контакти с други бъдещи маркетинг експерти, а и ще можеш да контактуваш свободно с лекторите си. Това ще ти помогне да изградиш професионална мрежа, от която можеш да се учиш и с която ще можеш да обменяш идеи и да си сътрудничиш.

А в края на цялостната програма, ще получиш и диплома за професия от СофтУни. Ако си готов да се впуснеш в това приключение, включи се в новия прием. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.