5 признака, че си готов за кариера в дигиталния маркетинг
В природата ни е да търсим знаци от съдбата. Включително и аз, когато се колебаех в какво поприще искам да се впусна. Знаех само, че въпреки икономическото си образование, исках да се занимавам с писане. Моят знак от съдбата ме насочи към дигиталния маркетинг. По повод новия прием в цялостната програма на SoftUni Digital, заедно ще разгледаме няколко признака, че си роден за кариера в сферата. Ако си уверен, че е така, не се колебай и кандидатствай още днес!
А ето и какво отличава маркетолозите от всички останали професионалисти.
1. Искаш динамична и креативна професия
Сферата на дигиталния маркетинг се движи със скоростта на светлината. Технологичните новости, промяната в алгоритмите на социалните мрежи и търсачките, дори правителствени регулации изменят облика на професията всеки ден. Това означава, че трябва да умееш бързо да се адаптираш, да не те е страх от експерименти и дори провал. Ако се занимаваш с дигитален маркетинг, знай, че провалът е средство, чрез което всички се учим.
2. Измеримите резултати те мотивират
Когато се занимаваш с дигитален маркетинг, ще работиш с конкретни цели и красноречиви резултати. Маркетолозите са хора, които не просто обичат да достигат таргети, но и да ги надскачат. Освен много творчество, в сферата има и много числа. Те помагат на експертите да следят дали постигат целите, заложени в стратегията им, дали усилията им имат ефект и до колко си струва определени маркетингови дейности да продължат (изобщо, или поне в този вид).
3. Отборен играч със състезателен дух
Дигиталният маркетинг е екипна дейност. Някои експерти се насочват към оптимизация на конверсии и платена реклама. Други стават SEO специалисти, които знаят как да се харесат на Google. Те са и техничарите на дигиталния маркетинг. Трети отдават творческата си енергия на създаването на качествено и полезно съдържание. А всичко това се направлява от водещите маркетингови цели.
В цялостната програма на SoftUni Digital можеш да избереш професия в някое от тези направления и да реализираш амбициите си. Като маркетолог ще се състезаваш с конкуренцията, а творческите ти идеи ще са основен двигател за постигане на резултати.
4. Готов си да се учиш и развиваш непрекъснато
Независимо от конкретната ти специализация, едно нещо е общовалидно за всички експерти, занимаващи се с дигитален маркетинг – развитието е непрекъснато. Вече споменатата динамика на сферата е предпоставка за това постоянно да има нещо ново, което да научиш от водещите фигури в индустрията.
Да вземем за пример развитието на света на съдържанието и SEO. До преди 10 години всички се стремяха да заложат колкото се може повече ключови думи в текстовете си. Дори днес можеш да намериш страници, особено със съдържание на английски език, в които написаното изглежда безсмислено – просто защото се състои само от навързани ключови думи. Сега сме свидетели на известния като Helpful Content ъпдейт, който ще промени напълно света на съдържанието. А маркетолозите и създателите на съдържание ще трябва да се адаптират, ако искат да оцелеят.
Промените в света на дигиталния маркетинг са и големи, и малки, но всички оказват ефект върху дейността на маркетолозите. Затова и лекторският екип, с който ще се срещнеш в програмата, се състои от професионалисти, които практикуват в областта на дигиталния маркетинг всеки ден. От тях ще научаваш новости, ще откриеш редица добри практики и ще ти помогнат да не се луташ в необятната материя.
5. Обичаш предизвикателствата и имаш уменията да им устоиш
Хората, които се занимават с дигитален маркетинг, обожават предизвикателствата и новостите, както се досещаш от всичко, което изредих до момента. Но това не значи, че се впускат сляпо в тях. Освен чисто практическите умения, които можеш да развиеш в програмата, като маркетолог трябва да умееш:
- Да планираш добре времето си – маркетингът работи със срокове. От седмични планове до годишна стратегия – ще трябва да разпределиш времето си между десетки, стотици задачи. Особено ако работиш на свободна практика или с няколко клиента в агенция.
- Да умееш да комуникираш идеите си – с изключение на това да работиш за себе си и собствения си бизнес, обикновено ще работиш с клиент или в in-house екип, който отговаря преди различни мениджъри. Ще трябва да си готов на компромиси с идеите си, но и да ги отстояваш с факти и разум, когато могат да донесат повече ползи, отколкото човек, който не изпълнява твоите дейности, предполага.
- Да мислиш критично и да намираш нови гледни точки – маркетингът е комбинация от данни, анализ и творчески експерименти. Да поставяш под въпрос подхода си е част от практиката, да се съмняваш дали дадени практики ще са ти от полза – също. Звучи клиширано, но метафоричната кутия не е илюзия. Въпреки че някои успешни маркетолози се справят изключително добре в рамките ѝ, за да излезеш едни гърди пред конкуренцията изисква да мислиш извън нея.
Какво смятат професионалистите, завършили SoftUni Digital?
Първата по рода си програма по дигитален маркетинг в страната вече са завършили над 6 000 души, от 2016 година насам. Създадохме рубриката Денят на Digital Експерта, за да можем да те срещнем с някои от тях и те да ти разкажат повече за професиите си. За мен е удоволствие да те оставя за миг в компанията на Деница Нешева-Ценова, която превръща дигиталния маркетинг в страст, а днес вече е достигнала върховете на маркетинг мениджърите:
Защо да избереш SoftUni Digital?
Независимо дали сега започваш пътя си, или искаш да се сдобиеш с нова, перспективна професия и конкурентни умения, сферата на дигиталния маркетинг ще ти предостави тази възможност. Ако все още имаш колебания дали това е кариерният път за теб, не се притеснявай. В програмата на SoftUni Digital ще можеш да провериш точно това. Първият етап е напълно безплатен и ще ти помогне да се сдобиеш с фундаментални умения и знания. Същевременно ще вкусиш от същността на индустрията и ще разбереш дали е средата, в която ще вирееш.
Продължавайки в цялостната програма, ще се докоснеш до всеки водещ аспект на дигиталния маркетинг – SEO, създаване на съдържание, Facebook маркетинг, имейл маркетинг, Google Analytics и Google Ads. А оттам ще можеш да решиш и дали да надградиш до конкретна професия, придобивайки способности на експертно ниво и тясна специализация.
Като част от програмата, ще се ползваш от няколко предимства:
- Доживотен достъп до ресурсите – образователните материали и видеата от курсовете, за които си записан, ще бъдат на твое разположение винаги, когато ти потрябват. Ако искаш да опресниш знанията и уменията си, или да обърнеш повече внимание на сфера, която по време на обучението си не те е вълнувала толкова, ще имаш тази възможност.
- Образование със собствено темпо – голяма част от завършващите студенти съчетават обучението си в SoftUni Digital с целодневна работа или друго образование. Ще можеш и ти, тъй като можеш да гледаш занятията както на живо, така и на запис, по всяко време, от всяко устройство и където и да се намираш. Така сам можеш да определиш темпото, с което да се обучаваш, както и колко време да влагаш в това.
- Достъп до огромна общност от професионалисти – ще успееш да създадеш контакти с други бъдещи маркетинг експерти, а и ще можеш да контактуваш свободно с лекторите си. Това ще ти помогне да изградиш професионална мрежа, от която можеш да се учиш и с която ще можеш да обменяш идеи и да си сътрудничиш.
А в края на цялостната програма, ще получиш и диплома за професия от СофтУни. Ако си готов да се впуснеш в това приключение, включи се в новия прием. Очакваме те!