Какво е общото между философията и маркетинг анализите? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е общото между философията и маркетинг анализите?

avatar Пламена Джигова 2 минути
Какво е общото между философията и маркетинг анализите?

Мисля следователно съществувам.  Може да ви се струва смешно, нелепо или пък като истинско интелектуално предизвикателство, но великата мисъл на Декарт би могла успешно да се препише към дигиталния маркетинг, що се отнася до работата на топ експертите в областта през 2017 г.


Нека не прибързваме и разгледаме една толкова семпла сентенция от гледна точка на маркетинга. Живеем във време, в което достъпът до дигитални инструменти, с които можем да управляваме своя бизнес, е повече от лесно осъществим. Днес всеки би могъл да влезе във Facebook и да Boost“- не пост от бизнес страницата, която собственоръчно е създал. Едва ли има човек, който не би се справил с безплатните курсове по AdWords, любезно предоставени от Google, или който да не би могъл да напише мейл и да го изпрати до своите настоящи и потенциални клиенти.


Да, в България има един проблем. Всичко е достъпно и всеки е специалист. Това разбира се би могло да се погледне двояко – наличието на куп експерти – професионални или не - е страхотно – напредничави сме и обичаме да се развиваме. Къде тогава е липсващото звено и защо накрая винаги оставаме със зяпнала уста и резултати, които биха могли да ни докарат до фалит и куп неуспешни бизнес стратегии, изхвърлени в кошчето за отпадъци?


На първо място дигиталната професия, както и всяка друга не е за подценяване – нейната специфичност и значимост са точно толкова важни, колкото е и работата на Front-end или Back-end deveveloper-ите. Да, всеки има достъп до инструментите, с които професионалистите си служат, но замислете се – как ще се справите с фехтовката, ако за пръв път в живота си се сблъсквате с шпага?


Разбира се, че всеки може да научи „дигиталния занаят“ и да се изяви в него като истински професионалист. Но първата крачка към него започва с Рене Декарт и неговото „Мисля следователно съществувам“. За да постигнеш резултати, първо трябва да обмислиш начините за тяхното постигане. Големите бизнес върхове се покоряват трудно и стъпка по стъпка. Но не, не е достатъчно да седнеш в офиса си и да позволиш на мисълта ти да полети – без да има солидна база данни, на която да се позове. Тази работа принадлежи на криейтив екипа.


Остава само един логичен извод – какъв е той ли? Отговорът: За да мислим и то в правилната насока, първо трябва да знаем къде искаме да отидем, а след това да проучим най-прекия път до желаната цел. В дигиталния маркетинг ние наричаме това маркетинг анализи – солидно проучване, подкрепено с цифри и статистики, основополагащи се на поведението на нашите потребители, демография, географско разположение и какво ли още не.


За да бъдем сред най-добрите в бързо развиващата се среда на дигиталния маркетинг и да успеем да развием собствения си бизнес в червения или син океан, то ние трябва да се научим да разговаряме с цифрите. Да бъдем далновидни по отношение на резултатите и преди всичко да се научим да изслушваме своите клиенти. Няма как да успеем да задоволим техните изисквания и нужди, ако не сме проучили тяхното поведение, начин на мислене, какво провокира техния избор и защо ни харесват.


И да, отговор на всички тези въпроси ще получим единствено и само благодарение на маркетинг анализите. Ако искате да бъдете сред хората, които не просто правят бизнес – а постигат завидни бизнес резултати, позволявайки на клиентите да се чувстват неповторимо благодарение на развития бранд, тогава не пропускайте да навлезете в дълбините на маркетинг анализите с практическото обучение на SoftUni Digital „Marketing Analytics“ – започваме през юни.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.