Кое е съдържанието, което ще ти помогне да създадеш успешен профил в Instagram?
Катерина Николич е имейл маркетинг специалист, дипломиран юрист, пътешественик и екскурзовод, но преди всичко е повелител на инсгтаграм страниците на СофтУни.. По случай предстоящия ни курс Instagram Marketing, тя реши да сподели малка част от тайните си за изграждане на перфектното съдържание за социалната платформа, които можеш да видиш в следващите редове:
Несъмнено може да се каже, че се намираме в етап от развитието на дигиталните среди, в който умелото позициониране на личния/бизнес брандинг играе ключова роля за познаваемостта и успеха на всеки продукт или услуга. В социалното „море” от стойностни предложения, снимки, видеа и инфлуенсъри, умението да се отличим е достатъчно трудно, за да не може да го направи всеки, но и едновременно с това - достатъчно лесно, за да се получи, ако положим необходимите усилия... иии знаем някои трикове, разбира се.
Работата на създаделя на профил в Instagram, било то личен или бизнес, започва много преди фактическото възникване на акаунта в мрежата. От изключителна важност е да имаме отговорите на няколко въпроса, за да може съдържанието, което ще отправим към аудиторията ни, да е целесъобразно спрямо нашите нужди, но и с тези на хората, до които ще достигнат публикациите.<
Кои са въпросите, на които трябва да си отговорим, за да създаваме оптимално съдържание?
„Кои сме ние? Какво точно предлагаме? На кого говорим?“ са трите въпроса, чийто отговор ще избистри „ядрото“ на нашето съдържание в Instagram. Въпреки тенденциите алгоритъмът на приложението да показва публикации, които да отговарят все повече на интересите на потребителите, всички ние можем да се съгласим с това, че сме претоварени от безброй снимки и видеа, които сякаш нямат край. Също така, често се сблъскваме с акаунти, в които цари една неконсистентност откъм тематика, което допълнително обърква и отчуждава хората. Избирайки своята „ниша“ (fashion, lifestyle, beauty, travel, cars, motherhood и други), потребителите ще следят съдържанието ни с интерес, защото първо ще знаят какво да очакват в нашия профил и ще са ни верни последователи, защото обичат това, което им споделяме. Разказвайки за кулинарните си умения, поствайки видеа „Виж как да приготвим перфектната френска селска торта!“, би било странно ако след дни започнем да говорим за смяна на масло и филтри на автомобил, нали?
Създаването съдържание, което подпомага изграждането на дълготрайни взаимоотношения с аудиторията
Тук е моментът да споменем и грешката, която правят много бизнес профили. Те често използват Instagram само и единствено с цел да подтикнат към покупка и изпускат възможността да създадат дълготрайни взаимоотношения с последователите си, предоставяйки им качествена и ангажираща информация. Нещото, което става все по-значимо в сферата на дигиталния маркетинг, е комуникацията между бранда и човека, а не тази между бизнеса и клиента. Следващият път, когато решим да публикуваме съдържание, вместо обичайния призив за покупка на продукта или услугата, можем да разкажем история за това как сме започнали бизнеса си, някоя забавна случка от офиса, да покажем част от работния процес или да запознаем последователите ни с екипа. По този начин, освен, че създаваме силни връзки с потребителите в Instagram, успяваме и да изградим доверие в това, което правим.
Естетиката все още е важна част от Инстаграм. Регулярността също.
И не на последно място, потребителите обичат красивите публикации, както визуално, така и откъм текстово съдържание. Ако имаме необходимите финанси, можем да се доверим на професионалист за заснемането на нашето фото и видео съдържание, а ако имаме нужда от добър дизайн – има немалко добри графични специалисти, които с удоволствие биха създали креативни творения за нуждите ни. Но какво правим, ако в този момент нямаме възможността да работим с професионалист? Хората са го измислили (или поне тези, които ползват социалните мрежи)! Съществуват стотици приложения, с които можем да създадем впечатляващи сторита, публикации, че и дори да сглобим видеа. Колкото до качеството на снимките – учудващо е колко много от тях са заснети с телефон. Под правилен ъгъл, с хубава светлина и подходяща локация – възможни са чудеса!
Това, което потребителят иска да види, е ангажиращо, красиво и консистентно съдържание. Така той ще се превърне в наш верен приятел, ще харесва, коментира и споделя нашите постове, а името на бранда ни или нашето лично такова несъмнено ще се запечата в съзнанието му.
--
Ако искаш да научиш още трикове и техники за създаването на перфектното съдържание и изграждането на добре функциониращ и оптимизиран за алгоритъма на Инстаграм профил – не пропускай да се запишеш за предстоящия ни курс „Instagram Marketing – септември 2021“. Очакваме те!