Как да разбера дали дигиталният маркетинг е за мен?
Дълго време дигиталният маркетинг беше абстрактна концепция за реклама онлайн. Всъщност е комплексна дисциплина, която се доказа като перспективен кариерен път през годините. Ако искаш да започнеш своя – на точното място си. Не се колебай и кандидатствай още днес за цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital.
Сферата предлага гъвкавост в динамични времена, както и изключително много свобода на действие, както не веднъж сме коментирали. Да си маркетолог е подходящо както за аналитичните личности, така и за креативните души сред нас. И за да ти го докажа, се допитах до колегите си, за да споделят как те са разбрали, че дигиталният маркетинг е точно за тях.
Ако разпознаваш себе си в историите им, то несъмнено дигиталният маркетинг е кариера, която си струва да преследваш.
От техническа специалност до дигитален маркетинг
Първо ще ти представя Радослав Русинов. Радо е в екипа на СофтУни като Performance Marketing Team Lead, а се занимава с дигитален маркетинг и реклама от цели 14 години. Ето как той разбира, че това е посоката, в която трябва да тръгне:
“На 19 годишна възраст случайно попаднах на онлайн състезание, организирано от известна марка производител на лаптопи. Всеки участник трябваше да напише сценарий за реклама, която подчертава тяхната нова гаранция - no matter what. Каквото и да се случи с твоя лаптоп, те ще го поправят. През 2008-а година, за България това беше изключително модерен и нов вид промоция.
Без предишен опит или изкарани курсове, както и наскоро завършил изцяло техническа специалност в училище, участвах в това състезание. Написах реклама, която всъщност беше късометражен филм. В рамките на няколко минути, зрителите се запознаха с главната героиня, отдалечената връзка с родители й, опитът им да подобрят взаимоотношенията въпреки разликите между поколенията, разочарование, радост, среща със стари познати... както и сблъсък с мечка, ловец с пушка и нелеп развой на събитията. Тази странна комбинация всъщност се завъртя по начин, който доведе историята до катарзис в края на рекламата/филм. Основният виновник за този катарзис? Гаранцията no matter what.
Рекламата спечели първо място и символична награда. Но след този момент вече знаех, че това е сферата, в която искам да се развивам. 14 години по-късно, множество рекламни кампании, телевизионни реклами, стратегии и международни клиенти от всевъзможни бизнес сфери – изборът изглежда се оказа правилен.”
Пресечна точка между креативност и аналитичност
Именно това открива в дигиталния маркетинг друг наш колега. Павлина Георгиева, или както я познаваме ние – Павли, е част от Маркетинг екипа на СофтУни от над три години. Ето какво сподели тя:
“С дигитален маркетинг се занимавам от почти 10 години, а всъщност маркетингът ме привлече преди около 20, дори още преди да се дигитализира. Привлякоха ме на пръв поглед противоречащите си в него креативност и аналитичност.
Това, което окончателно ме спечели на страната на дигиталния маркетинг, е предимството да достигаш до правилната аудитория с подходящите за нея послания. Както и възможността да залагаш измерими цели, с помощта на които успешно да проследяваш ефективността на маркетинг стратегиите си и при необходимост да ги коригираш в движение. И не на последно място, дигиталният маркетинг, когато е приложен правилно, е емоционално интелигентен.”
Дигиталният маркетинг изисква късмет
Понякога е необходим малко късмет, един шанс, за да разбереш, че това е пътят за теб. Затова и програмата по дигитален маркетинг на SoftUni Digital се стреми да ти даде този шанс с безплатния въведителен курс. Чрез него можеш да се докоснеш до материята и да разбереш дали отговаря на интересите и талантите ти. А защо да не развиеш и скрит талант?
Именно шансът отвежда Иван Хардалов до кариерен път в digital сферата. Иван е експерт по имейл маркетинг и Google Ads в СофтУни. Освен това е и сред най-младите професионалисти в Маркетинг екипа ни. Ето как той разбира, че това е посоката, в която да тръгне:
“Разбрах, че дигиталният маркетинг е за мен с голяма доза късмет. В гимназията не бях от учениците, които от рано знаят с какво искат да се занимават, и всъщност бях доста объркан. Тогава знаех, че математиката ми се отдава, но със сигурност не толкова, че да искам да смятам задачи или да правя чертежи по цял ден.
Всъщност винаги съм имал мечта да изкарвам прехраната си чрез музика, но прецених да я оставя като хоби и да потърся развитие в по-перспективна професия. В края на 11 клас реших да си направя тест за кариерно ориентиране и той ме насочи към сферата на маркетинга. Тогава ми щракна, че може би именно там ще мога да комбинирам своята креативност и аналитичност и да развия потенциала си.
Вече занимавайки се близо 2 години с дигитален маркетинг, определено открих своето призвание в работата си, в която никога не скучая и всеки ден е различен от предходния.”
Разказвай значими истории
Дигиталният маркетинг се задвижва от ангажиращи истории. Именно това привлече мен към сферата. Ако следиш блоговете на СофтУни, вече донякъде ме познаваш, поне по име. Казвам се Мария Вълчева и се занимавам с копирайтинг, content маркетинг и създаване на съдържание вече 7 години, включително и в сектори, в които платената реклама не е позволена.
Пиша и разказвам истории, откакто познавам буквите, а последните 10 години – и на два езика. Именно страстта ми към писането ме поведе по пътя на дигиталния маркетинг. Сферата ми позволява да съчетая любовта си към историите със стремежа непрекъснато да научавам нови неща.
Защото именно това се изисква, когато се занимаваш с content writing – не можем да сме експерти във всичко, но можем да разучим темите, на които пишем, за да създаваме съдържание с висока стойност. А с малко помощ от SEO и познавайки аудиторията си, резултатите не закъсняват.
Именно това е най-вълнуващото за мен в дигиталния маркетинг – възможността да достигнеш до хиляди хора с историите, които разказваш, да ги развълнуваш, въодушевиш, да ги ангажираш, информираш, а понякога и да промениш съдбите им.
Твоят път в дигиталния маркетинг
Обичаш предизвикателствата, искаш да постигаш ясно измерими резултати, да си номер едно или просто да разказваш истории, които стигат до хората? Дигиталният маркетинг е сфера, която ще завладее въображението ти, ще те тласне към експерименти, ще предизвика креативността ти и ще ангажира аналитичната ти страна.
Програмата в SoftUni Digital ще ти осигури най-задълбочената практическа подготовка, под ръководството на доказани, дългогодишни експерти в сферата. В рамките на 7 курса ще придобиеш фундаментални знания и способности, а в трите професионални модула – и професия. Започваш с безплатен курс, именно за да потвърдиш подозрението си, че дигиталният маркетинг може да е точно за теб. Очакваме те!