"Учете ежедневно. Следете най-добрите и бъдете наясно с тенденциите в дигиталния маркетинг." - SoftUni Digital
Loading...

"Учете ежедневно. Следете най-добрите и бъдете наясно с тенденциите в дигиталния маркетинг."

avatar Соня Аврамова 2 минути
"Учете ежедневно. Следете най-добрите и бъдете наясно с тенденциите в дигиталния маркетинг."

Жюстин Томс е сред пионерите в дигиталния маркетинг в България. Занимава се с това още от 1997-98 година. Каквото и да кажем за нея ще бъде малко.

Жюстин е създател и ръководител на дигиталната агенция ABC Design & Communication и е автор на 14 книги по дигитален маркетинг. Преподава онлайн комуникации - маркетинг и ПР и Интернет медии повече от 10 години в НБУ и други частни колежи. Член е на УС на IAB България и на Националния съвет по безопасен Интернет. В годините е работила по различни проекти за стотици брандове, сред които McDonalds, Shell, UniCredit Bulbank, Рош България, Сервие, Дивино и много други. В свободното си време е активист за промяна, интересува се от съвременно изкуство и свободно образование. Вечно усмихната, тя вдига завесата, за да разкаже какво мисли за дигиталния маркетинг и какви са нейните съвети за хората, които тепърва поемат по този път.

От колко време всъщност се занимаваш в областта на дигиталния маркетинг и как се зароди страстта ти в тази сфера?

Случи се така, че съм сред първите в тази област и вече повече от 20 години се занимавам с дигитален маркетинг и онлайн комуникации. И тук чувам възгласите на по-младите "Ей, имало ли е такова чудо преди 20 години?!" и трябва да съм откровена - и аз не знам как се изтърколи толкова време, но със сигурност започнах още 1997-98-ма ... :) 

До каква степен онлайн маркетингът е по-ефективен от офлайн маркетинга?

Личното ми мнение е, че няма онлайн и офлайн, т.е. вече няма нужда от разграничение, защото няма маркетинг без онлайн маркетинг. Естествено онлайн е много по-ефективен за някои бизнеси, за други не толкова. Винаги казвам, че онлайн маркетингът дава много точни статистики и това е "нож с две остриета" - от една страна може да сме много доволни от резултата, но може и да се покаже бързо, ако сме в грешна посока. Хубавото е, че за разлика от другите канали експериментирането е по-лесно и съчетано с по-добрата цена е голяма възможност за всеки бизнес.

Какви са границите на онлайн маркетинга? Има ли такива?

Няма граници. Единствено е нашето въображение до къде стига. Това, разбира се, е проблем. Клишираните решения спират да работят. Но това важи за маркетинга като цяло.

Как следиш за новите трендове и ъпдейти в сферата на дигиталния маркетинг?

Следя доста от гурутата от световната сцена в Twitter и LinkedIn. Чета ежедневно по много. Срещам се с колеги и обсъждаме. Това е важна част от моя професионален живот.

Каква е твоята асоциация, когато чуеш думата дигитален маркетинг? 

Бързина, ефективност и креативност.

Можеш ли да опишеш с няколко думи идеалната дигитална нинджа?

О, да! Познавам 1-2 такива :) Използва много платформи и винаги знае, коя как работи, кои са новите места и трендове. За този човек "хаштаг" е задължителен и никак не труден за разбиране инструмент. Креативността му е вродена. Пръстите му са бързи на всяко устройство. Логнат е 24/7. При нужда може да се справи успешно и без постинг план. Успява да реагира адекватно при най-безумни ситуации.

Какви препоръки и насоки би дал за хората, които тепърва поемат по този път?

Да учат ежедневно. Да следят най-добрите и да са наясно с тенденциите. Да не влизат в клишета. Да са готови за дълго бягане.

Каква стойност ще предостави цялостната програма на SoftUni Digital? 

Мисля, че това е единственото място, където цялостно, последователно и достъпно се разглеждат всички аспекти на дигиталния маркетинг. Освен много нови знания, хората получават вдъхновение и умения, които веднага да приложат на практика. А това е много ценно.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.