Как да блеснеш в LinkedIn и защо? - SoftUni Digital
Loading...

Как да блеснеш в LinkedIn и защо?

avatar Мария Вълчева 5 минути
Как да блеснеш в LinkedIn и защо?

1 милиард потребители в 200 държави и региони – това е конкуренцията за внимание в LinkedIn. Ако искаш да изградиш забележително присъствие в мрежата, което да се конкурира успешно с всички останали, то курсът LinkedIn Marketing - май 2024 е точно за теб. Ето какво те очаква в него:

Днес да бъдеш LinkedIn инфлуенсър е не просто модерно, а и може да носи резултати – като репутация, връзки и дори нови клиенти. Алгоритмите на мрежата все още са по-прощаващи от тези на популярните социални мрежи.

Професионалистите, а и марки все по-активно развиват присъствието си там. Ето защо това си струва.

Изграждане на бранд в LinkedIn – струва ли си?

Основното предимство на мрежата е, че дава видимост на милиони хора по цял свят. Дава ти достъп до нови работодатели, до бизнес партньори и потенциални клиенти. Ще ти позволи да намериш нови попълнения за собствения си екип.

Това е най-бизнес ориентираната социална мрежа и възможностите за растеж все още са достъпни за по-широк кръг от хора. А за да се възползваш максимално от инструментите на платформата, несъмнено се нуждаеш от стратегия.

Както всяка друга платформа, така и LinkedIn има своите особености. Трябва да си наясно с тях, за да наложиш присъствието на даден бранд, пък бил той и твоя собствен. Затова в следващите редове ти споделям 5 задачи, които трябва да решиш, за да си осигуриш силен старт в мрежата.

5 стъпки за бляскаво LinkedIn присъствие

LinkedIn ти осигурява още едно поле за изява. Маркетингът там ти дава възможност да промотираш бизнеса си или себе си като експерт. От осъществяването на бизнес контакти до споделянето на съдържание и участието в LinkedIn групи, можеш да изградиш както личен бранд, така и разпознаваема корпоративна марка. А за целта:

1. Реши на кого искаш да говориш

Да познаваш аудиторията си е важно за всеки канал на комуникация, но LinkedIn идва с повече особености, тъй като е бизнес ориентирана социална мрежа. Според последните проучвания, 60% от потребителите са между 25 и 34 години, т.е. преобладават представителите на т.нар. Millennials – поколението Y, и поколението Z (Gen Z).

Още по-интересно е, че потребителите на LinkedIn имат по-висока покупателна способност от средния потребител в другите социални  мрежи. Тук ще откриеш хора на управленски позиции и т.нар. decision-makers (хората, които взимат бизнес и управленски решения в компаниите).

Ще попаднеш и на рекрутъри и HR-ите на компании, които може би те вълнуват и от които би искал да си част. И тук идва въпросът на кого възнамеряваш да говориш?

Трябва да си наясно с аудиторията си, защото има съществена разлика между това да си лидер на мнение и да трупаш репутация пред потенциални бизнес партньори, да позиционираш собствените си B2B услуги и продукти и да градиш личен бранд като експерт в дадена сфера.

2. Оптимизирай LinkedIn профила си

LinkedIn профилът ти е този, по който ще бъдеш оценяван на пръв поглед. Това може да е личната ти страница, която да въплъщава теб като професионалист, или корпоративната страница на компанията, за която работиш.

Всеки елемент от LinkedIn профила ти предоставя място и възможност за позициониране – от корицата до професионалните сертификати, които имаш. Профилът ти и как изглежда може да окаже критично влияние върху първото мнение, което посетителите му формират за теб.

И тъй като искаш това мнение да е добро, дори да впечатлиш, практическият курс ще те научи как да оптимизираш както личен, така и бизнес профил.

3. Разбери какво точно искаш да кажеш

Според това коя е аудиторията, на която искаш да говориш, трябва да подбереш и темите, на които да го правиш. Ако искаш да се позиционираш като HR професионалист или маркетинг гуру може би теми като пътувания или психично здраве няма да са най-удачни.

Освен на какви теми, трябва да решиш и какво ще е естеството на споделяното съдържание, а и каква ще е целта му. Може да споделяш наблюдения от индустрията, в която работиш, да създаваш образователно съдържание, което да помага на хора с по-малко опит, да споделяш актуални новини и тенденции и т.н.

Какво точно съдържание вълнува аудиторията ти е въпрос на експеримент и ще ти се изясни, след като вече имаш някаква активност в LinkedIn. Именно тук идва и следващата задача, която не трябва да подценяваш.

4. Проследявай представянето си

Най-добрият начин да напипаш пулса на аудиторията си и да започнеш да отговаряш на интересите ѝ е да следиш как се представя съдържанието, което публикуваш текущо. Добрата новина е, че LinkedIn разполага с инструменти за анализ на представянето, т.е. няма нужда да изучаваш или овладяваш инструменти извън платформата.

С помощта на наличните метрики можеш да следиш колко ангажирана е аудиторията ти, привлича ли съдържанието ти коментари, споделяния и реакции, до колко и какви хора достига и най-вече – дали постига заложените му цели. Тях сам трябва да дефинираш.

А един от най-сигурните начини да постигаш целите си чрез съдържание в LinkedIn е осигуряването на стойност. Ето какво имам предвид.

5. Фокусирай се върху стойността

Въпреки че е бизнес мрежа, фокусът ти не трябва да са генерирането на продажби, а осъществяването на контакти с потенциал. Повечето експерти, които се позиционират в LinkedIn, са съсредоточени в генерирането на т.нар. лийдове, които в последствие може и да се превърнат в плащащи клиенти (или работодатели).

Устойчиви взаимоотношения и полезни бизнес контакти се градят на базата на стойност. Затова и съдържанието, което споделяш, трябва да носи такава. Общите приказки може и да са забавни, бързи за консумация и лесни за възприемане, но колко и каква стойност носят е въпрос на дискусия.

Първи стъпки с LinkedIn

Ако искаш да се позиционираш като експерт, лидер на мнение, да срещнеш бизнес партньори, потенциални клиенти на бизнес услугите ти, нови работодатели или пък да помогнеш на бранда, за който работиш, да се наложи, LinkedIn ти осигурява платформа за целта. Маркетингът там може да е особено ефективен, тъй като аудиторията е много специфична и по-тясно дефинирана.

Практическият курс LinkedIn Marketing - май 2024 ще ти помогне да направиш първите си стъпки към ефективното позициониране като авторитет. Очакват те практически съвети и насоки, които ще ти позволят да използваш платформата за увеличаване на продажби, генериране на лийдове и връзки с клиенти.

Ако искаш да използваш успешно LinkedIn като мощния маркетингов инструмент, който е, и да грабнеш вниманието в най-активната бизнес мрежа, запиши се още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.