Ютуб канал: 5 съвета за начинаещи Ютубъри - SoftUni Digital
Loading...

Ютуб канал: 5 съвета за начинаещи Ютубъри

avatar Мария Вълчева 3 минути
Ютуб канал: 5 съвета за начинаещи Ютубъри

Днес на практика всеки може да си създаде Ютуб канал. Ако искаш да разбереш как да създадеш и управляваш успешен такъв, не пропускай практическия курс YouTube Marketing – април 2023, който ще ти помогне:

• Да създадеш канал;

• Да създадеш работеща стратегия;

• Да се научиш да заснемаш и монтираш видеа;

• Да се държиш правилно пред камера и още много.

По този повод, в днешната статия ще ти дам няколко ценни съвета за подхода ти към твоя Ютуб канал. Независимо дали искаш да използваш видео маркетинг в полза на компанията, за която работиш, или искаш самият ти да станеш успешен Ютубър, всичко започва с брандинга. Оттам ще започнем и ние.

1. Направи открояващ се Ютуб канал

YouTube е едновременно търсачка и социална медия и, ако искаш да направиш успешен Ютуб канал, трябва да се откроиш. Това изисква от теб:

Да брандираш канала си – независимо дали ще е личен, или корпоративен, персонализирай го. Добави цветовете и логото, с което се асоциира брандът ти. Ако просто искаш да станеш Ютубър, пак трябва да имаш личен бранд, който да обединява всичките ти социални канали.

Да го направиш откриваем – и да, тук говорим за базово SEO. Използвай описателни ключови думи, които ще направят канала ти по-лесно откриваем при търсене. Добави ключови думи, кореспондиращи с темите, които покриваш, и индустрията, в която се намира брандът ти.

Въпросът за откриваемостта на Ютуб канала ти ще разгледаме по-подробно и в следващите редове.

2. Оптимизирай елементите на канала и видеата

Тези елементи включват заглавие, описание, дори използването на тагове. Можеш да заложиш на ключови думи, които ще се харесат на Google, но не забравяй, че винаги трябва да пишеш описания и заглавия с мисъл за потребителя, не роботите на търсачката.

Описанието е място, където можеш да споделиш и популяризираш конкретни плейлисти или други социални канали. Можеш дори да създадеш „съдържание“ на видеото, чрез т.нар. timestamps.

Създавай грабващи, но не подвеждащи thumbnail изображения за видеата си. Да, те трябва да откроят видеото ти, за да кликнат зрителите, но трябва и да кореспондират с темата. Можеш да видиш какви thumbnail-и правят конкурентите ти и да използваш подобна формула или да тръгнеш в съвсем друга посока, така че да контрастираш ярко.

Не на последно място, не забравяй да дистрибутираш и споделяш видео съдържанието си, дори да го преизползваш. Остави линк към своя Ютуб канал във всичките си социални канали и профили и съобщавай на аудиторията си, когато качваш ново видео.

3. Създай ритъм за аудиторията

Редовните зрители си изграждат навици, когато си взаимодействат с видео съдържание. Аз, например, знам че гейм Ютубърът, когото следвам, пуска първото си за деня видео в 16 ч. българско време. Знам, че в края на работния ден ще мога да си направя чаша кафе и да се откъсна от работата с епизод от playthrough-то на играта, която играе сега.

Ако не излезе видео в 16 ч. следобед, може и да накиселея. Може дори да потърся не просто нещо друго, а и някого другиго за гледане. За да имаш успешен Ютуб канал, няма нужда да качваш съдържание всеки ден. Но трябва да си консистентен и да се придържаш към даден график, който ще изгради навик в аудиторията.

Когато създаваш видео съдържание, създаваш и очаквания. А ако изпуснеш ритъма, ще изпуснеш и зрителите.

4. Заложи на качеството

Никой не очаква от теб да създаваш видеа, които да печелят награди в Кан. Това обаче не означава, че можеш да пренебрегнеш качеството. Картината трябва да е добра, а аудиото – ясно. Първите няколко секунди трябва да са грабващи, така че да задържат вниманието на зрителя.

Не подценявай и фона, на който снимаш. Можеш да се възползваш от пространството като го брандираш – чаша или неонов надпис с името на бранда, цветовете на марката или пък декорация, която да акцентира личния ти брандинг.

5. Организирай съдържанието си

Плейлистите са чудесен начин да задържиш зрителите в Ютуб канала си. Можеш да организираш съдържанието си тематично, така че всеки да има лесен достъп до това, от което се вълнува. Освен това, всяко следващо видео в плейлистите започва автоматично, намалявайки шанса зрителят да потърси друг канал.

И не се срамувай да призоваваш зрителите си да се абонират за канала ти.

Това са само базови изисквания, ако искаш да постигаш резултати със своя Ютуб канал. Трябва да си търпелив, защото успехът не се случва след едно видео.

Независимо дали искаш да развиваш собствен Ютуб канал или да започнеш да спомагаш за видео маркетинга в компании, с експертни насоки и практически умения ще се сдобиеш по време на курса YouTube Marketing – април 2023. Не се колебай и се запиши още днес, ако искаш да превърнеш страстта си към видео съдържанието в нещо повече. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.