5-те най-добри маркетингови кампании за 2016 според Warc
Warc 100 е ежегодна класация на 100-те най-добри маркетингови кампании, като за тяхната оценка се измерват не само ефективността и стратегическата конкуренция, но и иновативния елемент на всяка от тях. За много класацията е източник на информация за най-добре изработените стратегии, както и още информация за компаниите, стоящи зад тях. С вече над 2000 наградени в 79 различни категории, Warc набира сила в маркетинг света, базирайки изследванията си на case studies от различни части на света и различни по цели и формат кампании.
Тук искаме да ви представим списък от 5-те най-високо оценени кампании за 2016-та година с цел да ви вдъхновим и мотивираме!
5. Live Test Series
Възложител: Volvo
Агенция: Forsman & Bodenfors
Това е една от кампаниите, с които със сигурност сте запознати до болка поради виралното им разпространение. Въпреки че много от вас вероятно ще се сетят за шпагата на Жан-Клод Ван Дам между два камиона на Volvo, кампанията всъщност съдържа огромен брой подобни „тестове“, всички от които можете да видите в този официален YouTube плейлист.
4. Inglorious fruits and vegetables
Възложител: Intermarché
Агенция: Marcel
Кампанията на френската верига от хипермаркети цели да покаже, че няма значение колко добре изглежда един плод или зеленчук с цел да намали изхвърлянето на годна за консумиране храна. Кампанията достига над 20 милиона души за месец и води до значително намаляване на изхвърлянето на плодове и зеленчуци от веригата.
3. Project Architeuthis
Възложител: Военноморските сили на САЩ
Агенция: Campbell Ewald
Смятана за блестящ пример за гемификация, тази кампания цели да привлече експерти криптолози. Вместо активно да търсят кадри обаче, от военноморските сили на САЩ избират да накарат кандидатите сами да дойдат чрез един много хитър подход – игра. Това, което впечатлява всички, обаче, е скоростта, с която предизвикателството бива решено – едва 5 минути. Кампанията черпи вдъхновение директно от мистериозните социални пъзели на групата Cicada 3301.
2. #LikeAGirl
Възложител: Always
Агенция: Leo Burnett / Starcom Mediavest Group
Кампанията на Always избухна в социалните мрежи, а нейното действие все още е видимо, тъй като тя цели да се пребори с нещо много по-малко преходно от явленията в социалните мрежи – стереотипите за момичетата и това какво трябва или не трябва да правят. Можете сами да се убедите за нейната мащабност като проверите #likeagirl в която и да е от поддържащите хаштагове социални мрежи.
1. Penny the Pirate
Възложител: OPSM
Агенция: Saatchi & Saatchi / OMD
Уникалното в тази кампания не е, че постига невероятно увеличение на продажбите на OPSM – най-големия доставчик на очила и лещи за корекция на зрението в Австралия. Уникален е по-скоро начинът по който това се случва, а именно чрез предоставяне на стойност на клиента чрез безплатно приложение и YouTube видеа, както и книга-игра, които могат да позволят на родителите да диагностицират проблеми със зрението на децата си докато те играят.