5-те най-добри маркетингови кампании за 2016 според Warc - SoftUni Digital
Loading...

5-те най-добри маркетингови кампании за 2016 според Warc

avatar Георги Дуранкиев 2 минути
5-те най-добри маркетингови кампании за 2016 според Warc

Warc 100 е ежегодна класация на 100-те най-добри маркетингови кампании, като за тяхната оценка се измерват не само ефективността и стратегическата конкуренция, но и иновативния елемент на всяка от тях. За много класацията е източник на информация за най-добре изработените стратегии, както и още информация за компаниите, стоящи зад тях. С вече над 2000 наградени в 79 различни категории, Warc набира сила в маркетинг света, базирайки изследванията си на case studies от различни части на света и различни по цели и формат кампании.

Тук искаме да ви представим списък от 5-те най-високо оценени кампании за 2016-та година с цел да ви вдъхновим и мотивираме!

5. Live Test Series

Възложител: Volvo

Агенция: Forsman & Bodenfors

Това е една от кампаниите, с които със сигурност сте запознати до болка поради виралното им разпространение. Въпреки че много от вас вероятно ще се сетят за шпагата на Жан-Клод Ван Дам между два камиона на Volvo, кампанията всъщност съдържа огромен брой подобни „тестове“, всички от които можете да видите в този официален YouTube плейлист.

4. Inglorious fruits and vegetables

Възложител: Intermarché

Агенция: Marcel

Кампанията на френската верига от хипермаркети цели да покаже, че няма значение колко добре изглежда един плод или зеленчук с цел да намали изхвърлянето на годна за консумиране храна. Кампанията достига над 20 милиона души за месец и води до значително намаляване на изхвърлянето на плодове и зеленчуци от веригата.

3. Project Architeuthis

Възложител: Военноморските сили на САЩ

Агенция: Campbell Ewald

Смятана за блестящ пример за гемификация, тази кампания цели да привлече експерти криптолози. Вместо активно да търсят кадри обаче, от военноморските сили на САЩ избират да накарат кандидатите сами да дойдат чрез един много хитър подход – игра. Това, което впечатлява всички, обаче, е скоростта, с която предизвикателството бива решено – едва 5 минути. Кампанията черпи вдъхновение директно от мистериозните социални пъзели на групата Cicada 3301.

2. #LikeAGirl

Възложител: Always

Агенция: Leo Burnett / Starcom Mediavest Group

Кампанията на Always избухна в социалните мрежи, а нейното действие все още е видимо, тъй като тя цели да се пребори с нещо много по-малко преходно от явленията в социалните мрежи – стереотипите за момичетата и това какво трябва или не трябва да правят. Можете сами да се убедите за нейната мащабност като проверите #likeagirl в която и да е от поддържащите хаштагове социални мрежи.

1. Penny the Pirate

Възложител: OPSM

Агенция: Saatchi & Saatchi / OMD

Уникалното в тази кампания не е, че постига невероятно увеличение на продажбите на OPSM – най-големия доставчик на очила и лещи за корекция на зрението в Австралия. Уникален е по-скоро начинът по който това се случва, а именно чрез предоставяне на стойност на клиента чрез безплатно приложение и YouTube видеа, както и книга-игра, които могат да позволят на родителите да диагностицират проблеми със зрението на децата си докато те играят.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.