Дигиталният маркетинг през 2016 в цифри - SoftUni Digital
Loading...

Дигиталният маркетинг през 2016 в цифри

avatar Георги Дуранкиев 2 минути
Дигиталният маркетинг през 2016 в цифри

Ако дигиталният маркетинг е новост за вас, то вие вероятно се чудите до къде е стигнал в последните дни, как се развиват различните му физически измерения и още много други подробности. Истината е, че това е лесно измеримо, тъй като маркетинга в този си вид позволява не само на пряко използващите го да следят какво се случва в реално време, а и на тези, които го изследват.

Знаехте ли, че до края на тази година се очаква броят на интернет потребителите да премине 3 милиарда и вече ще обхваща почти половината на глобалното население? Дори и да знаехте това, то вие може би не предполагате, че едва една трета от тези потребители са от развити държави, като множеството от тях са от развиващи се такива. Но без значение откъде, дигиталният маркетинг ви позволява да достигнете до тези хора ако желаете. Ето още няколко статистически факта за това как и къде можете да намерите своите бъдещи клиенти:

Данните са докладвани от Smart Insights, позовавайки се на над 10 различни световноизвестни агенции за проучвания.

Смартфоните (39%) постепенно настигат настолните компютри и лаптопите (56%) в класацията за най-използвани устройства за достъп до интернет. Очаква се скоро мобилните устройства да станат най-популярния начин за достъп до интернет, пазаруване и закупуване на различни видове услуги с растеж от 21% през изминалата година.

Директните посещения вече не са водещият източник на трафик към сайтовете за продажби. Най-много хора достигат до тях чрез търсене (38.98%), а най-малко чрез рекламните банери, които обсипват голяма част от страниците, които посещаваме(по-малко от 3%). Все по-голяма част от потребителите достигат до изследваните сайтове чрез пренасочване от други страници (19.34), социални мрежи (3.91%) и споделяне между отделни потребители.

Блог статиите са най-ангажиращият формат за съдържание, публикувано онлайн, водейки заедно с онлайн списанията и бюлетините. Следващите формати, които постигат най-висок резултат са инфографиките, анимираните видеа и уебинарите.

Органичното достигане в социални мрежи измества рекламата чрез рекламната платформа на Google – AdWords като един от най-позитивно оценените канали за дигитален маркетинг. Първото място се заема от оптимизацията за търсачки (SEO).

Около 47% от проучените компании нямат ясно дефинирана стратегия за дигитален маркетинг, но пък 35% от тях имат такава и тя е внедрена в главната им маркетингова стратегия. Другите 18% са отговорили на проучването, че използват такава стратегия, но е отделно дефинирана и се разграничава от главната такава.

По-голямата част от проучените бизнеси са в процес на трансформация към дигиталното - 9% от отговорилите вече работят по такава трансформация от повече от година, 23% я започват, а 34% планират да въведат такава в следващите дванадесет месеца. Тази трансформация се изразява главно в преминаването към дигитална реклама, но за някои е изцяло насочена към внедряването на онлайн присъствие и канали за продажба.

Ако всичко до тук не ви помага да разберете какво е състоянието на дигиталния маркетинг до момента, то нашият екип от водещите експерти на наша земя ще ви помогне да станете един от хората, които го определят. Започнете още днес като се станете част от SoftUni Digital – следващата стъпка в маркетинг образованието и подайте своята кандидатура!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.