Денят на Digital експерта: Стефания Иванова - Social Media & Content Creation Expert - SoftUni Digital
Loading...

Денят на Digital експерта: Стефания Иванова - Social Media & Content Creation Expert

avatar Мария Вълчева 4 минути
Денят на Digital експерта: Стефания Иванова - Social Media & Content Creation Expert

Маркетингът е сфера, която доказва едно – пред дигиталните нинджи няма пречки да преследват мечтите си, да създават собствени начинания и да се развиват на свободна практика. Стефания Иванова е поредното доказателство за това – едва на 22 години, тя вече има собствен проект, предлагащ услуги в сферата на дигиталния маркетинг. Днес в рубриката Денят на Digital експерта, Стефания ще ти разкрие какво е да работи за себе си, как се справя с различните предизвикателства и какво се крие „зад завесата“ на ежедневието на маркетолози като нея!

Представи се на читателите ни!

Здравейте! Казвам се Стефания Иванова, на 22 години съм и от 4 години съм в сферата на дигиталния маркетинг благодарение на SoftUni Digital. За инициативата научих още през 2018, когато търсех интересни курсове, които да ми помогнат да се ориентирам кариерно. Тъкмо бях прекъснала обучението си в университет, тъй като не успявах да го съвместявам с работа, и имах нужда от по-интензивни знания, които да ми помогнат да се реализирам.


След като разгледах внимателно сайта, намерих цялостната програма, която ме заинтригува много. Хареса ми факта, че научаваш толкова много неща за кратко време от доказани специалисти в различните области на маркетинга. По онова време все още не знаех коя част би ми била най-интересна и затова реших да мина през всичките курсове, докато някоя не ме привлече.

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Записах цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital и започнах да преминавам един по един курсовете в нея. Още в началото обаче забелязах, че Content Marketing, Facebook Marketing и Digital Creative бяха обученията, които най-много ми се отдаваха.


Всички знания, които натрупах, не само ми служеха за помощ в намирането на работа, а и успяха да запалят искра в мен, която ме караше сама да търся още информация и да надграждам наученото постоянно. Основата, която SoftUni ми даде, ми помогна изключително много в намирането на първата ми работа свързана с маркетинг и то едва няколко месеца след започването на програмата.

С какво е изпълнен денят на маркетолога?

Денят на един маркетолог е преди всички изпълнен с много креативност и може би това е нещото, което ме привлече към тази професия. Най-често ежедневието ми се състои от различни проучвания на идеи, разработване на стратегии за развитие на бизнеси в дигиталното пространство и мнооооооого срещи с клиенти за обсъждане на следващи стъпки.


Нещо, което ми помага най-много, за да планирам дните си, е седмична програма, в която записвам задачите за деня. Работата е много динамична и приоритетите се променят постоянно, но все пак винаги държа на това да имам рамка, по която да се движа.


И най-важното – ВИНАГИ записвам всичко. Не влизам на среща с клиент без лист и химикал, или отворен документ, в който да нахвърлям какво сме си говорили и какво ми е дошло като идея по време на разговора. Много пъти точно тези хвърчащи записки и несвързани дори понякога изречения са били началото на стратегия или идея.

Коя е най-предизвикателната част от работата ти?

Истинското предизвикателство за мен в работата ми като маркетолог е да влизам в различни роли и да пречупвам мисленето си от гледната точка на различните клиенти. Когато работиш в агенция или сам за различни бизнеси, то ти трябва да имаш умението бързо да прескачаш от козметика към автомобилни гуми, през B2B fintech компания и да завършиш с детски играчки. Трудно е да възпиташ мисленето си да се отърсва от едното нещо и да започне да мисли на чисто за съвсем друго.

Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?

Най-удовлетворяващата част от работата за мен е, когато виждам клиентите си доволни от постигнатите резултати. Истинска радост ми доставя обратната връзка от тях, когато видят труда, който съм положила за бизнеса им. Смятам, че това е основната причина за доверието им към мен и услугите ми – желанието и креативността, които влагам в проектите си.

Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!

Истински горда съм с launch-a на моя личен проект Social Media Steff, който цели да помогне на възможно най-много бизнеси да постигнат желаните маркетингови цели и да намерят нови клиент чрез стойностно съдържание, което представя продуктите или услугите им по автентичен начин пред аудиторията. Основният ми фокус в това начинание е социалната мрежа TikTok и адски много се радвам, че всички, които идват при мен и искат да работим заедно, са отворени за идеята бизнесът им да влезе в платформата и да достигне нови хоризонти.

Какви качества притежава успешният маркетолог?

Търпението е много важна част от работата на един маркетолог. Често се налага да обясняваш идеите си и защо те биха проработили на хора, които не се занимават с маркетинг и не виждат нещата така, както теб. Добре е да умееш да говориш убедително и да защитаваш експертизата си, без да се налагаш. Изобщо soft skill-овете са нещо, без което трудно би се справил в сферата.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

Просто започнете! Не мислете, че има достатъчно хора в сферата, които вече са намерили мястото си и за вас няма такова. Пазарът е достатъчно голям и готов за идеите на всеки един, а това, което някой от вас може да донесе, никой друг не може.

Гледай и видеото със Стефания

---

Ако и ти искаш да намериш мястото си в света на маркетолозите и да споделиш и реализираш идеите си, кандидатствай още днес за цялостната програма по дигитален маркетинг и постави основите на развитието си с безплатен курс Marketing Basics. За още вдъхновение, за да видиш как се развиват други хора в сферата, разгледай блога, а ако искаш и твоята експертна история да вдъхнови някого, разкажи ни я на content@softuni.bg!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.