Лекторите на SoftUni Digital: Етиен Янев и силата на съдържанието - SoftUni Digital
Loading...

Лекторите на SoftUni Digital: Етиен Янев и силата на съдържанието

avatar Мария Вълчева 5 минути
Лекторите на SoftUni Digital: Етиен Янев и силата на съдържанието

Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12 години опит. Автор е на книгата “Компас за дигитален маркетинг”, ментор в редица местни и международни програми, както и член на ABLE.

Етиен знае, че ролята на маркетолога и съдържанието, което създава, е да бъде в полза на потребителите. Той ще бъде твой ментор и вдъхновител в света на съдържанието за маркетингови цели. Можеш да го срещнеш в практическия курс Content Marketing - септември 2023, подходящ и за напълно начинаещи, и за предприемачи, които искат да подсилят собствения си бизнес.

В курса те очакват добри практики, безценни съвети, както и практически поглед върху някои от най-новите инструменти в света на съдържанието, включително и работата с изкуствен интелект. По повод новото издание на курса, срещнахме се с Етиен, за да ни сподели повече за маркетинга чрез съдържание, както и какво може да очакваш в практическото обучение. Ето какво има да ти каже той!

Какво представлява content маркетингът и за всеки бизнес ли е подходящ?

Това е процес по изграждане на доверие чрез даването на стойност. Да, бихме могли да задълбаем и в далеч по-академични определения (и в курса ще го направим!), но ключовите думи тук са: съдържание, стойност и доверие. Как да бъдем полезни на бъдещите си и настоящи клиенти? Това е големият въпрос, който всеки бизнес трябва да си зададе, и затова content маркетингът е толкова важен за успеха ни онлайн.

Нека да представим следния хипотетичен пример.

Имаме потребител, който е решил да изучава френски език. Единият възможен път, по който ще тръгне, е да потърси информация в Google – там е вероятно да попадне на рекламни кампании. Но би могъл и да попадне на блог-пост, който му казва “Ето 5 приложения, чрез които да научиш френски език самостоятелно!” или TikTok видео на тема “Техника за научаване на 20 нови думи на ден”. Това вече е content маркетинг – той дава стойност и представя бизнеса ви като лидер на мнение, при това с качествени препратки към вашите продукти и услуги.

Нашата работа като маркетолози е предизвикателна – ние първо трябва да разбираме на каква конкретна аудитория говорим, след това да анализираме нейните болки, да подготвим подходящо съдържание и да определим формата – блогове, подкасти, видеа и други. (голямата грешка е да се тръгва от последната стъпка). Най-важното обаче е съдържанието ни да бъде сервирано в правилния момент и място. Курсът ни в Softuni Digital ще покрие всички тези аспекти на размисъл.

Какви са ползите от Content маркетинга?

Най-съществената полза е, че започваме процес по изграждане на доверие, а в даден момент позиционираме бизнеса си и като лидер на мнение в нашата ниша или индустрия. Това е по-различен подход от директната реклама, тъй като не винаги се стреми към светкавични продажби, а към дългосрочни ползи (които често са и финансови). Само се замислете – бихте ли се доверили на автосервиз, който цяла година ви зарежда със съвети как да се грижите за автомобила си, или на такъв, за който не знаете нищо?

Когато говорим за маркетинг, чрез съдържанието можем да изграждаме и разпознаваемост за марка ни (особено, ако бизнесът ни е нов) или да събираме лийдове (контактна информация за нашите потенциални клиенти). И двете водят до растеж на нашия бизнес и продажби в дългосрочен план. Важното обаче е, че трансформираме бизнеса си от такъв, който “изстрелва” рекламни послания към такъв, който слуша, разговаря и разбира аудиторията си.

Можеш ли да споделиш интересни case study-та, свързани с content маркетинг, които са част от личния ти практически опит и какво научи от тях?

В курса ще разгледаме разнообразни case study-та от различни индустрии. Веднага се сещам за един такъв от технологична компания, предлагаща SaaS продукти. Бизнесът им продаваше решения, които улесняват работата от дистанция (например – приложения за комуникация).

В ситуацията на пандемия осъзнавахме, че продуктите ни дават още по-голяма стойност. Вместо обаче да заложим единствено на рекламни съобщения, ние решихме да създадем и полезно съдържание, които да помогне на аудиторията ни да:

Разбере как да работи по-ефективно в ситуацията на пандемия.

• Да избере най-правилните технологии, за да не прекъсва работата си.

• Да изгради по-добра връзка в екипите си така, че да работи по-ефективно.

Изработихме съдържание под формата на блог-постове и видеа, а любимата ми част беше въпросник, който помага на всеки да разбере какъв е стилът му на работа и на практика какъв “персонаж” е на работното място, така че всеки от екипа да научи повече за колегите си и да общува по-ефективно.

Разбира се, в края на всеки имейл с резултати имаше и препратка към нашите продукти. Ползите за нашия бизнес бяха отлични, както и обратната връзка.

Друг пример, за който често говоря, е кампанията около промотирането на моята книга – “Компас за дигитален маркетинг”. Една от тактиките, на които се спрях, беше публикуването на две глави от нея за напълно безплатно изтегляне (още преди да излезе на пазара), но срещу предоставянето на имейл.

По този начин успях да запозная широк спектър от бизнеси с полезността на предстоящата книга. Резултатите? Тези хора бяха най-верните ми фенове.

Какво предстои да научим в курса Content Marketing и за какви хора е подходящ?

Курсът ни ще бъде напълно подходящ за начинаещи, за средно напреднали специалисти в областта на дигиталния маркетинг, а също и за собственици на бизнеси. Програмата ще покрие всички необходими фундаменти на маркетинга чрез съдържание като определяне на аудитория, цели, подбор на теми, канали, формати и трендове.

Също така ще направим съвременен и практически преглед на технологиите, използващи изкуствен интелект (о, да, тази тема ми е любима!), така че курсистите да започнат да създават завладяващо съдържание, докато спестяват време и допълнителни усилия. Забравих да допълня – ще има и TikTok, това също е ново!

Какво би посъветвал бъдещите курсисти?

Бих ги посъветвал да дойдат заредени с любознателност и да бъдат готови да експериментират! Маркетингът чрез съдържание е вълнуваща тема, която изисква търпение и внимание към детайлите, но може да качи всеки бизнес или маркетолог на следващото ниво.

---

За да овладееш тайните и тънкостите на качественото и работещо съдържание, включително и в TikTok, не се колебай да се включиш в предстоящия курс. Content Marketing - септември 2023 ще те посвети и в тайните на оптимизиране на работата с AI инструменти. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.