Успехите, до които могат да доведат познанията по дигитален маркетинг - интервю с Георги Захариев - SoftUni Digital
Loading...

Успехите, до които могат да доведат познанията по дигитален маркетинг - интервю с Георги Захариев

Успехите, до които могат да доведат познанията по дигитален маркетинг - интервю с Георги Захариев

Георги Захариев е част от екипа на СофтУни като Директор „Бизнес развитие“. Паралелно с това е съсобственик и основател на компании, които предлагат различни услуги. Не малка част от успехите му, по негови думи, се дължат на завършването на цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Днес имаме удоволствието да се срещнем с него, за да ни разкаже сам своята история в СофтУни и професионалния път, който е извървял. Вижте интервюто, което проведохме с него:

Здравей, Георги! Разкажи ни малко повече за себе си.

Здравейте! В момента съм Директор „Бизнес развитие“ в СофтУни, като през последните години имам огромното удоволствие да консултирам и менторствам в рамките на различни акселератори и програми за развитие на стартъпи, анализирайки и решавайки техните бизнес предизвикателства. Основател и съсобственик съм на компании, които се занимават с предоставянето различни услуги. За мен дигиталният маркетинг беше осъзната нужда, която може да позволи на бизнеса да върви напред и да привлича нови клиенти. Без него повечето стартиращи бизнеси са обречени на неуспех, защото клиентите са онлайн.

Как започна история ти със SoftUni Digital? Какво те накара да потърсиш широкообхватна програма по дигитален маркетинг?

Преди няколко години основният ми бизнес представляваше компания за управление на хотелски апартаменти в град София. Услугата беше неразработена, динамична и изключително интересна. Търсенето беше много по-голямо от предлагането, защото хората все още не бяха добре запознати с платформи от типа на AirBnB. Усетих своя шанс и стартирах изключително успешен бизнес в тази сфера. Всичко вървеше и продължава да върви в правилната посока, но осъзнах, че за да управлявам правилно процесите и да си гарантирам добра заетост и в слабите месеци, трябва да имам добри познания по дигитален маркетинг. Всички в днешно време търсят информация за всяка услуга в интернет и аз трябваше да разбера как да изпъкна пред конкурентите ми. Започнах да търся варианти и попаднах на програмата на SoftUni Digital за дигитален маркетинг. След известно обмисляне реших, че това е най-пълноценната програма, а в същото време не е дълга, колкото университетско следване. Оптимален вариант за конкретни ключови знания и добра цена. С времето маркетинга толкова ми увлече, че паралелно с бизнеса си кандидатствах като дигитален консултант в Google Дигитален гараж. Това е единствената работна позиция, за която съм кандидатствал в живота си до момента. Приеха ме и имах възможността за една година да консултирам малки и средни бизнеси в целия процес на дигитализация, през който минават. След това имах шанса да управлявам целия проект на Google и да отговарям за ключовите партньорства и стратегическите процеси на дигитализация. Обръщайки поглед назад във времето съм сигурен, че това нямаше да се случи, ако не бях записал цялостната програма по дигитален маркетинг и не бях поел по този път.


Кандидатствай

Какви са най-големите предимства на програмата, според теб? 

Най-големите предимства на програмата са лекторите и нейната специфика. Всеки собственик на бизнес или бъдещ предприемач може да открие релевантна информация за това кои са правилните дигитални канали, по които да достигне до потенциални нови клиенти. И най-важното - как да го направи. Интернет е необятно място и крие необятни възможности, но без да имаш правилната отправна точка и да познаваш процеса, от който може бизнеса ти да се възползва на практика – не си в „играта“. Лично за мен най-полезните модули бяха SEO и Ecommerce. Оптимизацията ме запали на тема Google и цялата инфраструктура на търсачките, а Ecommerce ми позволи да имам поглед върху цялостната картина, когато създавам бизнес планиране и маркетингова стратегия за онлайн бизнеси.

Можеш ли да споделиш някой интересен момент/преживяване от обучението си в SoftUni Digital?

Друг плюс на обучението в цялостната програма са хората, които срещнах. С някои от тях станахме приятели, с друи работим по общи проекти. Самият аз не очаквах да видя на едно място толкова търсещи, идейни и активни хора, които искат да развиват себе си и своя бизнес. Въпреки че бях записан в програмата само онлайн, защото нямах време да присъствам на място, имах възможността и удоволствието да се запозная с много от колегите. Част от тях вече имат собствени дигитални агенции или работят в такива на ръководни постове, а останалите развиват успешно своя бизнес.

Какво се промени за теб след приключване на програмата?

След като приключих програмата се чувствах уверен, че имам нужните знания и умения, за да развивам бизнеса си в дигитална среда. Разбира се, не разчитах единствено на лекциите, а през цялото време прилагах на практика наученото, тествах, провалях се, успявах, импровизирах. И накрая мога да кажа, че събрах нужния опит, за да разглеждам цялостния процес на маркетиране в интернет. Няколко години по-късно дигиталният маркетинг е част от ежедневието ми и смело мога да твърдя, че без знанията в тази сфера, нямаше да стигна до успехите, които имам днес. През последните години консултирах някои от по-големите медии и компании в България за тяхното дигитално присъствие. Постигнатите резултати за тях са стратегически, финансови и чисто имиджови.


Кандидатствай

Какъв съвет би дал на бъдещите курсисти?

Съветът ми към бъдещите курсисти е да търсят информация и да пробват нови похвати постоянно. Бизнесът е динамичен, дигиталният маркетинг – също. Трябва да бъдем инициативни, амбициозни и мотивирани, за да постигаме резултатите, за които си мечтаем. Цялостната програма по дигитален маркетинг ще ви даде нужните основа, знания и контакти, но след това всичко зависи от вас!

Ако дигиталният маркетинг е вашата страст и вече сте готови да поемете първите стъпки по пътя към успеха – включете се и вие в цялостната програма на SoftUni Digital от ТУК! Обучението е с изключителна практическа насоченост, а лекторите са в пълна готовност да предадат най-ценното от богатия си опит на своите студенти.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.