Google Analytics Advanced - септември 2024
Основната цел на курса е да развие знанията и уменията, като предостави съвременни концепции и техники за работа с GA4 и GTM. За успешно преминаване на курса се изискват базови познания за типичните бизнес цели и KPI.
По време на обучението ще се разгледа как работи събирането на данни на концептуално ниво в GA4 и ще се засегнат основните концепции при работа с GTM. Курсистите ще научат как да използват тези инструменти ефективно, за да оптимизират маркетинговите си усилия и да постигнат по-добри резултати.

Умения, които ще придобиеш
- Работа с Google Tag Manager
- Анализиране на рекламни и маркетинг кампании
- Четене, разбиране и създаване на техническо задание
- Работа с външни инструменти и Google Analytics API
- Персонализиране на отчети в Google Analytics
- Визуализиране на данни в Google Looker Studio
Теми
-
Ресурси -
Ресурси
Още няма описание за тази лекция
Ресурси
-
Събиране на данни в GA4 -
Събиране на данни в GA4
• Основни технически концепции, използвани от всички платформи за събиране и пренос на данни;
• Точно значение на GA4 данните;
• Основните елементи на GA4 - JS библиотека, GA4 Measurement protocol, BigQuery и процес за преработка на данните.
Ресурси
-
Настройване на GA4 профил за конкретни бизнес нужди -
Настройване на GA4 профил за конкретни бизнес нужди
• Видове събития и тяхното значение;
• За какво се използват параметрите към събитията и характеристиките на потребителите?;
• Специфики в измерването на eCommerce, информационни и B2B сайтове.
Ресурси
-
Информативни отчети с Looker Studio -
Информативни отчети с Looker Studio
• Представяне на инструмента - основни възможности, интерфейс и добавяне на източници на данни;
• Практическо създаване на отчети и разчитането им.
Ресурси
-
Ключови концепции в GA4 - модели за приписване, аудитории и специални отчети -
Ключови концепции в GA4 - модели за приписване, аудитории и специални отчети
• Какво са модели за приписване на конверсиите и защо съществуват?;
• Как GA4 определя коя конверсия към кой канал да се припише?;
• Как се създават аудитории и за какво може да се използват?;
• Как се работи с Custom отчети?
Ресурси
-
Задълбочен анализ на eCommerce сайт -
Задълбочен анализ на eCommerce сайт
• Как се анализират задълбочено различни аспекти на eCommerce продажбите? - по продукти, по категории, брандове и по продуктови списъци;
• Анализ на данните от наблюденията, за да се свържат с бизнес тенденции и да се получи ценна обратна връзка за развитието на бизнеса.
Ресурси
-
Задълбочен анализ на Google Ads кампании -
Задълбочен анализ на Google Ads кампании
• Определяне на стратегическите цели на Google Ads рекламата;
• Създаване на KPI за всяка част от фунията;
• Измерване на ефективността на рекламата чрез анализ дали е постигнала стратегическите си цели.
Ресурси
-
Задълбочен анализ на кампании в други платформи -
Задълбочен анализ на кампании в други платформи
• Определяне на стратегическите цели на комуникацията/рекламата през различните платформи;
• UTM тагване - концепция и правила;
• Измерване на ефективността на e-mail кампаниите, Facebook и Bing Ads;
• Cost data import - концепция и използване.
Ресурси
-
Автоматизация на отчетите -
Автоматизация на отчетите
• Какво е Google Analytics Data API?;
• Как се създават автоматични отчети с използването на Google Sheet GA4 extension и Mixed Analytics API Connector for Google Sheets?;
• Как се работи с извлечените данни?
Ресурси
-
Google Tag Manager -
Google Tag Manager
• Представяне на инструмента и неговите възможности;
• Как се настройва GTM за проследяване на eCommerce събития?
• Как се използва ChatGPT за създаване на семпли JS снипети за целите на GTM?
Ресурси
-
Подготовка за изпит -
Подготовка за изпит
• Подготовка за изпитното задание.
Ресурси
-
Regular Exam -
Regular Exam
Ресурси
-
Retake Exam -
Retake Exam
Ресурси
За кого е подходящ курсът?
Необходими умения:
Как мога да се запиша?
За да се запишете, кликнете ТУК или бутона "ЗАПИШИ СЕ" и следвайте стъпките. След успешно заплащане на таксата, Вие ще бъдете записани за обучението.
Как и къде ще се провеждат занятията?
Обучението е приключило, но имате възможност да се запишете за него, получавайки достъп до видеата и ресурсите към всяко едно занятие от програмата на курса. По този начин можете да усвоявате материала с удобни за вас темпо и време.
Колко струва обучението в курса и какво включва?
Онлайн
180 лв.Доживотен достъп до учебни ресурси и видеа от учебните занятия
SoftUni ви дава 100% гаранция за качеството на този курс. За нас е важно да придобиете необходимите умения и знания. Ако по някаква причина обучението не отговори на очакванията ви, ние ви гарантираме възстановяване на цялата сума, която сте заплатили. Таксата може да ви бъде възстановена до 14 дни след заплащане на таксата за курса.

Благовест Йорданов
Преподавател
Благовест има над 10 години опит в дигиталния маркетинг и над 20 години в бизнес развитието. Лекторът вярва в значението на данните като основен фактор за оценка на всяка бизнес стратегия, тактика, инициатива, поради което през последните години съсредоточава усилията си в създаване и имплементиране на стратегии за събиране и оценка на дигиталните данни в различни бизнес сфери.
Благовест взема участие в десетки комплексни имплементации и миграции на Universal Analytics (GA3) и Google Analytics 4, в създаване на структури за извличане и рапортуване на данните и оценка на ефективността на бизнес усилията.
