5 убедителни причини да избягваш дублираното съдържание - SoftUni Digital
Loading...

5 убедителни причини да избягваш дублираното съдържание

avatar Мария Вълчева 3 минути
5 убедителни причини да избягваш дублираното съдържание

Един от най-големите бичове в сферата на SEO-то е дублираното съдържание. Затова и темата е залегнала в предстоящия курс за напреднали Technical SEO - май 2024, в който можеш да надградиш знанията и уменията си. Ето какво още те очаква там:

Ако искаш да откриеш тайните, които да ти помогнат да класираш сайтове на високи позиции в търсачките, курсът е точно за теб. А по повод новото издание, в статията заедно ще разгадаем концепцията за дублирано съдържание.

Какво е дублирано съдържание?

Целта на съдържанието и текстовете – кратки, дълги, дори продуктовите описания, е да се даде шанс на един сайт да се класира по-високо в страницата с резултати на Google. Тези усилия се допълват от оптимизирането на техническите аспекти на даден сайт и т.нар. off-page SEO.

На пръв поглед може да изглежда, че е по-лесно да напълниш един сайт със съдържание и да оптимизираш само текстовите елементи. Това може да подведе неопитните собственици на сайтове да публикуват съдържание наготово, просто като го свалят от друг сайт.

Може да решат само да преразкажат дадено съдържание отгоре-отгоре. А днес някой може да се изкуши да използва генерирания от ChatGPT текст директно, без да го обогати и да му придаде стойност. Всичко това е предпоставка сайтът да бъде затлачен от дублирано съдържание.

Източник: seobility

По своята същност, това е съдържание, което е напълно или почти идентично на вече съществуващо такова. Оригиналът може да присъства на сайта или да е на други сайтове.

Целенасоченото използване на дублирано съдържание дори е от т.нар. black hat SEO практики, които искат да подведат търсачките. Те може да се объркат, че един всъщност нищожен сайт е пълен с релевантно и полезно съдържание, а то всъщност да е било откраднато. Целта е постигане на бързи резултати, а ефектът за източника на съдържанието може да е негативен.

Ефектите от дублиране на съдържанието ще разгледаме по-подробно в следващата секция!

5 начина дублираното съдържание влияе на SEO

Дублираното съдържание оказва силен негативен ефект върху класирането на сайтове. И дори и да не дублираш съдържание нарочно, може да се случи неволно.

Например, когато сайтовете са достъпни през различни URL адреси (с или без WWW пред домейна, според това дали са достъпни и HTTP, и HTTPS версия), когато една страница е достъпна с и без наклонена черта / в края на URL-а, ако онлайн магазин не е конфигуриран добре и вариациите на една и съща стока генерират различни адреси, дори ако сайтът има различни версии за мобилен телефон и десктоп устройства.

Всичко това са предпоставки за поява на дублирано съдържание. Ако разчиташ и на съвсем леко перифразиране, допринасяш за това. А ето и основните негативни ефекти от това:

1. Търсачките може да откажат да индексират точно твоите страници, защото са преценили, че съдържанието не предлага нищо ново и няма смисъл да се показва на търсещите.

2. Липсата на индексация ще доведе и до спад в органичния трафик към сайта, което значително ще ограничи обхвата и видимостта му.

3. При дублирано съдържание и дублиращи се страници, получените външни линкове и техните авторитет и тежест може да бъдат разпределени грешно.

Източник: Semrush

4. Спадът в трафика, липсата на индексация и зле разпределената тежест на линковете може да доведе до цялостен спад в репутацията на сайта, включително в „очите“ на търсачките.

5. Крайният резултат е спад в класирането на сайта изобщо.

Това са достатъчно убедителни негативни ефекти, за да помислиш два пъти преди да дублираш съдържание. А как да го избегнеш?

Как да се спасиш от дублирано съдържание?

Един съвет от мен, когато става дума за текстово съдържание – увери се, че това, което публикуваш, е уникално. Онлайн ще откриеш множество инструменти, които могат да ти помогнат с проверка за плагиатство, чрез които да се ориентираш дали съдържанието ти повтаря съществуващо такова дума по дума.

Тези инструменти са ориентир за това какво трябва да перифразираш допълнително. Разбира се, всяко засечено дублиране трябва да се разглежда самостоятелно – ако цитираш някого директно, разбираемо е, че ще копираш текста дословно.

По време на курса ще се запознаеш с техническата страна на нещата, включително XML картите и работата с мултиезични страници. Ще се потопиш и в спецификите на оптимизацията на различни типове сайтове – за електронна търговия, на новинарски сайтове и големи портали. Ще навлезеш и в подробности относно структурата на сайта, филтрите и дори потребителското преживяване.

На точното място си, за да надградиш SEO уменията си. Курсът Technical SEO - май 2024 ще ти помогне с овладяването на техническата страна на оптимизацията за търсачки. Ако целиш точно това, запиши се още днес, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.