Какво е органичен трафик и защо първа страница е единствената страница?
„Курсът беше прекрасен и с удоволствие бих искала да науча още неща от същия лектор“, споделя Вики за срещата си с Вяра Стефчева в курса SEO Copywriting. Ако искаш и ти да създаваш оптимизирано съдържание, което достига целевата аудитория и ти носи ползи, не пропускай новото издание на курса и се запиши още днес.
А по повод предстоящото обучение, днес ще разгледаме заедно темата за органичния трафик. Ще видим какво е и защо е толкова важно да пишеш съдържание за хора, като същевременно се стараеш да го класираш на първата страница.
Какво е органичен трафик?
Органичният трафик е израз на всички посещения на сайта ти, дошли от търсачката, но не през платена реклама. Посещенията, дошли от реклами, генерират платен трафик.
В последно време, когато стане дума за органичен трафик и SEO съдържание, все се сещам за новата реклама на Samsung. Онази с оранжевата ретро лампа куче. Продукт, който не може да бъде открит по никакъв начин, освен чрез новите функционалности, родени от сътрудничеството на Google и Samsung и търсенето по изображение.
Източник: Semrush
Наречи го професионално изкривяване, но това, което тази реклама ме кара да си мисля, е, че потенциалният търговец, продаващ тази оранжева ретро лампа куче, има ужасно SEO. Не е написал нито една статия за това какви ретро лампи са модерни и не е оптимизирал SEO елементите на продуктовата страница с оранжевото куче.
И така буквално губи пари, защото неговият продукт ще може да бъде открит само от клиенти с последно поколение Samsung телефон.
За да не изпадат реалните брандове и търговци в подобни ситуации, разчитат на SEO copywriting и съдържание, така че да увеличат органичния трафик към сайта си. Те помагат на бизнесите да вървят напред, защото:
• Повишават видимостта на марките при различни търсения в мрежата;
• Дават шанс на бизнеса да достигне до хора, които преди не са чували за него;
• Помагат ти да се позиционираш пред международна аудитория;
• Можеш да достигнеш точните потребители спрямо намерението зад търсенията им;
• Можеш да се позиционираш като експерт в дадена ниша и на дадена тема, което пък да увеличи доверието към бранда;
• Генерирането на органичен трафик струва само време и усилия, за разлика от платената реклама, която струва и пари.
И тук идва въпросът как да увеличиш органичния трафик към сайта си, за да черпиш от ползите му? Разгледай идеи, които можеш да приложиш веднага, в следващите редове!
3 начина да увеличиш органичния трафик
За да вземеш максимума от генерирането на органичен трафик, важно е да успееш да се класираш на първа страница и дори на първо място в органичните резултати. Защо? По данни от Backlinko:
• Първият органичен резултат в Google има 27.6% click-through rate.
• Първият органичен резултат имат 10 пъти по-голям шанс да бъде посетен, отколкото десетият.
С други думи, ако сайтът ти не се показва на висока позиция за дадено целево търсене, вероятно ще бъде игнориран. Това важи за всяка страница от сайта ти, включително корпоративни, продуктови и блог страници.
Затова и предстоящото практическо обучение обръща внимание на спецификите при създаването на оптимизирани текстове за различни уеб страници. А ето и някои насоки какво да направиш, за да подпомогнеш увеличаването на органичния трафик към даден сайт:
1. Създавай полезно, целево съдържание – прави регулярни проучвания какво търси аудиторията ти и от какво съдържание се нуждае. Винаги подхождай към текстовете си първо с мисъл за потребителя и едва тогава с мисъл за роботите на търсачките.
2. Оптимизирай съдържанието си – независимо дали текстовете на продуктови страници или блог постове и статии, старай се да отговаряш на търсенето на потребителите. За да се харесаш едновременно на тях и на търсачките, за да се класираш по-високо в резултатите, не пропускай проучването за подходящи ключови думи.
Източник: Backlinko
3. Натрупай линкове – т.нар. линк билдинг е постоянен процес по придобиване на линкове от сайтове с добра репутация, като новинарските такива. Колкото повече качествени сайтове имат връзки към твоя, толкова по-силен позитивен ефект ще усетиш върху класирането на твоя сайт.
Органичният трафик е канал, който осигурява устойчивост. Бюджетът може и да бъде изхарчен, но ако си оптимизирал текстовете си достатъчно добре и си успял да класираш определени страници на водещи позиции в Google, ще продължиш да печелиш вниманието на аудиторията в дългосрочен план.
Ако искаш да научиш повече за създаването на SEO съдържание и как да оптимизираш ключови за бизнеса страници, включи се в новото издание на курса. SEO Copywriting - април 2024 те очаква!