5 водещи формата за успешна Фейсбук реклама
Всички имаме поне по един познат, който вече не използва Фейсбук. И въпреки това, прилагането на Фейсбук реклама остава един от водещите начини да достигаш целевата си аудитория. И нищо чудно – броящите се на пръстите на ръцете ни познати и приятели, които не ползват социалната мрежа, не могат да се сравнят с близо 3-те милиарда активни потребители.
Практическият курс Facebook Marketing Advanced – февруари 2023 ще те подготви за предизвикателствата на мрежата и как да се позиционираш успешно в нея. А по повод наближаващия старт, днес ще си говорим за тенденциите, които ще определят каква Фейсбук реклама ще правят конкурентите ти. Нека видим!
Защо да ползваш Фейсбук реклама?
Facebook се е доказала като една от най-ефективните мрежи за реклама по няколко причини:
• Позволява ти да достигнеш огромен брой потребители – например, по данни от HootSuite, чрез реклами в Stories може да се достигнат 1.25 милиарда потребители, а във Facebook Reels този брой е близо 700 милиона.
• Доказал се е като водещата социална мрежа за увеличаване на конверсиите;
• Осигурява огромно количество данни, за да осъществяваш data-driven кампании;
• Предлага разнообразни варианти за рекламни типове, криейтиви и дефиниране на аудитории.
С други думи, когато използваш Фейсбук реклама, си осигуряваш достъп до потребителите и тяхното внимание по ефективен начин, който ти дава творческа свобода. А за да се възползваш пълноценно от нея, трябва да знаеш какви тенденции ще владеят социалните мрежи, когато става дума за платена реклама.
По време на курса за напреднали ще разгледаш възможностите в дълбочина, а в следващите редове заедно ще видим някои водещи и успешни варианти.
Тенденции във Фейсбук рекламата през 2023
Социалните мрежи се развиват със светкавична скорост – нови трендове, нови функционалности, нови тактики за успех променят динамиката непрекъснато. Ето някои идеи как да се откроиш през 2023 година:
• Видео реклами – видео форматът продължава да бъде водещ и през 2023 година. Той ти дава възможност да подходиш много креативно към рекламите и да разказваш завладяващи вниманието истории. Този тип реклами са се доказали като по-ангажиращи от реклами само с картинки.
• Илюстрирани криейтиви – много брандове днес използват илюстрации, за да затвърдят брандовата си идентичност онлайн. Когато една реклама е в цветовете и стилистиката, която марката използва на сайта си, много по-лесно е да бъде разпозната в социалната мрежа. Страхотни примери за това са компании като Duolingo (с характерното зелено бухалче) и Asana (които разчитат на характерните за платформата цветове).
• Carousel реклами – carousel-ите са тип реклама, в която в последователни плочки можеш да представиш няколко различни продукта, да включиш видеа, да опишеш стъпките на използване на определен продукт/услуги или неговите характеристики, както и да представиш даден процес. Всяка плочка може да има индивидуален линк, затова и този тип реклами са изключително популярни за онлайн магазините.
• Collection реклами – ако разполагаш с продуктов каталог, т.нар. колекции са чудесен начин да го представиш и да дадеш възможност на аудиторията си да го разгледа. Това е удачен за мобилни устройства формат, при който, кликайки върху всеки отделен продукт, потребителят може да получи информация за него.
• Реклами в Stories и Reels – можеш да използваш рекламите в Stories и Reels, за да ангажираш аудиторията и да я заинтригуваш с продуктите си. Видео форматът ще бъде най-добрият ти приятел, особено ако искаш да създаваш повлияни от TikTok реклами – краткоформатно, грабващо съдържание.
Успешна Фейсбук реклама отвъд криейтивите и бюджета
Това са само малка част от вариантите, които са пред теб, когато говорим за Фейсбук реклама. Но да настроиш криейтива и да зададеш бюджет не е достатъчно, за да постигнеш задоволителни резултати. Тук идва и ролята на предстоящия курс.
Обучението е изцяло практически насочено и в него ще придобиеш погледа и уменията на експертите. Това включва планирането и осъществяването на стратегии, бюджетиране, създаване на микс от аудитории, следене на резултати, оптимизация и други.
С всички тези теми и още много, ще се запознаеш по време на курса, придобивайки съответните практически умения, които да вкараш в действие. Не се колебай и се запиши за курса Facebook Marketing Advanced – февруари 2023 ТУК. Очакваме те!