„Уроците в СофтУни ми помогнаха да разбера, че един маркетолог трябва да е смел, дори дързък, когато се налага.“ – интервю с Мая Николова - SoftUni Digital
Loading...

„Уроците в СофтУни ми помогнаха да разбера, че един маркетолог трябва да е смел, дори дързък, когато се налага.“ – интервю с Мая Николова

avatar Пламен Тотев 4 минути
„Уроците в СофтУни ми помогнаха да разбера, че един маркетолог трябва да е смел, дори дързък, когато се налага.“ – интервю с Мая Николова

Днес ще те срещна с Мая Николова – нейният път в SoftUni Digital започва по време на пандемията в търсене на още знания. Непосредствено след обучението си тя реализира и първата си кампания. Ако и ти искаш да усвоиш нови познания и да навлезеш в сферата на дигиталния маркетинг, кандидатствай сега за цялостната програма на SoftUni Digital.

Ето какво споделя Мая за пътя си в SoftUni Digital:

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Казвам се Мая Николова, родом съм от Варна, на 38 години. Вече 15 от тях работя в голяма британска компания за online gaming, William Hill. По ред причини така и не завърших висшето си образование (италианска филология в СУ), но впоследствие успях да придобия официален сертификат за владеене на езика след изпит в Италианския културен институт (ниво C1 от системата за квалификация CELI).

Как изглеждаше професионалният ти път преди SoftUni Digital?

Позицията, която заемам във фирмата, е на мениджър ключови клиенти за италианския ни пазар. Най-общо казано обединява customer support и маркетинг, като едновременно се занимавам с нуждите на клиентите ни и работя за това те да останат част от този най-важен сегмент възможно най-дълго, винаги придържайки се към високите стандарти за Gambling safety и Customer satisfaction.

Как се спря на SoftUni Digital?

Както на много хора, пандемията повлия значително на начина ми на живот. Слава Богу, работната ми заетост не пострада - единствената разлика беше преминаването на 100% home office (нещо, което впоследствие страшно много ми хареса). Въпреки трудностите и рязкото спадане на социалния ми живот, тази ситуация всъщност ми даде време и пространство да се фокусирам малко повече върху себе си.

Изведнъж се пробуди отдавна приспано желание за знания - първо, след дълго отлагане и като лично предизвикателство, най-сетне взех сертификат за езика, който така или иначе владея и ползвам повече от 20 години. След това започнах да се оглеждам и за други възможности. Нямах идея към какво точно да се насоча, лутах се между различни самообучения и курсове на всякаква тематика, докато най-сетне се сетих да попитам мой добър приятел, за когото знаех, че преди време беше минал програмата за дигитален маркетинг на СофтУни. Останалото е история :)

Какви обучения завърши при нас и какви са впечатленията ти от тях?

Всичко започна с безплатния курс за Marketing Basics. Още в началото ми стана ясно, че искам да мина и цялата програма Fundamentals + някой от професионалните модули, затова си настроих работния график така, че да мога да гледам лекциите в реално време.

Към момента мога да кажа, че любимите ми курсове бяха Content Marketing, Email Marketing, Google Ads - чудесни лектори и съдържание. С времето изкристализира и решението към коя професия да се насоча, Performance Marketing Expert, и към днешна дата вече карам втория курс от първия модул на програмата :)

Кой е най-важният урок, който научи по време на обучението си в SoftUni Digital?

Уроците в СофтУни ми помогнаха да разбера, че основното "верую" на един маркетолог трябва да е тестването и това да си смел, дори дързък, когато се налага. Също така открих, че много обичам Google Analytics/Google Data Studio таблици :)

Какво мислиш за лекторите на SoftUni Digital?

Мога да спомена Василена Вълчанова и Богдан Богомилов като най-любимите ми лектори от Fundamentals програмата - страхотни професионалисти, които знаят как да задържат интереса на студентите и структурират лекциите си по супер разбираем и за пълни лаици начин. Петър Хаджиколев пък е сред най-търпеливите и помагащи преподаватели - и в Canva, и във Facebook Marketing курсовете беше винаги изчерпателен и подробно отговарящ на въпроси в групата.

Как се развива пътят ти, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

Тук трябва да направя едно признание. Една от най-големите ми мотивации да се занимавам с дигитален маркетинг беше по някакъв начин да съм от помощ на едно мое любимо място - столичния клуб Строежа. Дълги години бях като част от интериора там и станах свидетел как пандемията удари много тежко бизнеса им.

Затова и малко след края на Content Marketing курса тази година им предложих да задвижа тримесечна pro bono кампания за популяризиране на Спотифай канала им (всъщност седмици преди това бях разписала тази идея като задача от курсовия ми проект). Там приложих на практика наученото от Васи, а и направих първите си стъпки с Canva (това пък благодарение на уроците на Петър във Facebook Marketing).

Дизайните ми бяха далеч от топ качество, не постигнах съвсем желания брой нови последователи на канала, но въпреки всичко беше изключително ценен опит, а и чувството да съм полезна, дори с малко, не можеше да се сравни с друго. Засега още не правя конкретни планове за бъдещото си кариерно развитие, но когато придобия знанията за Performance Marketing Expert, кой знае?... Sky is the limit :)

Какво щe кажеш на бъдещите студенти в SoftUni Digital?

Никога не е късно да откриеш, или пък напълно да промениш посоката, в която се движиш. Никога не е излишно да научиш нещо ново. Съдбата обича смелите :)

---

Стартирай дигиталното си приключение още днес и кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.