Social media marketing: какво е важно да знаеш? - SoftUni Digital
Loading...

Social media marketing: какво е важно да знаеш?

avatar Мария Вълчева 5 минути
Social media marketing: какво е важно да знаеш?

Т.нар. social media marketing днес е основният инструмент, чрез който да се срещнеш със своята целева аудитория и потребителите ти онлайн. Чрез социалните мрежи можеш да изградиш стабилна, а също и емоционална връзка с настоящи и потенциални клиенти, да се позиционираш в съзнанието им, да изградиш лоялност и, разбира се, да печелиш от това. Курсът Social Media Marketing for Beginners ще те въведе плавно в света на социалните мрежи и ще ти помогне да влезеш в ролята на мениджърите, отговорни за тях.


Обучението е напълно безплатно и подходящо за абсолютно начинаещи, затова не се колебай да се запишеш, ако търсиш своя път към успех в SMM. По повод началото му, ще обсъдим всичко най-важно, което трябва да знаеш за маркетинга в социалните мрежи, за да си изградиш пълноценна представа за областта.

Социални мрежи за маркетинг усилията ти

В мрежата можеш да постигнеш много големи и трайни резултати, когато се научиш да говориш на аудиторията си и да привличаш вниманието ѝ. Имай предвид, че това не означава да се опитваш да я достигнеш на всяка цена и да я търсиш във всяка платформа, или пък да я караш да те търси там, където искаш да бъдеш ти. Трябва да я откриеш там, където е тя самата.


Това означава, че ще имаш различна стратегия според това на коя платформа ще откриеш настоящи и потенциални клиенти. Всяка има собствени специфики, подчинена е на собствени алгоритми и изисква конкретен тип съдържание. Как това ще повлияе стратегията ти, ще видим, след като разгледаме накратко основните social media marketing платформи, към които можеш да се насочиш:

Facebook

Днес Facebook е известен като социалната мрежа, в която са активни основно хората от т.нар. Gen X и Millennials (Gen Y) поколения – съответно родените между 1965 и 1980 година и тези между 1981 и 1996 година. Разбира се, тези годишни граници са условни, но са достатъчно показателни, за да ти помогнат да се ориентираш дали целевата ти аудитория се намира във Facebook в момента.

Източник: Statista


Близо 3 милиарда потребители са активни всеки месец в платформата и тя се е доказала като чудесен инструмент за повишаване на разпознаваемостта на марките и за платена реклама, но и за органичен растеж. Ако си фокусиран в B2C сферата, това е платформа, от която можеш да спечелиш.

Instagram

След създаването си, Instagram бързо се наложи като платформа за създатели на съдържание. Днес е една от най-популярните мрежи за social media marketing и се е доказала като мястото, където да оказваш влияние с визия. Затова и толкова много марки се насочват към платформата с цел реклама. Основната аудитория, която ще откриеш там, се състои от милениъли.


Instagram е подходящ, ако искаш да се възползваш от т.нар. user-generated content (UGC), т.е. създадено от потребителите ти съдържание, ако искаш да използваш видео формата и снимки с много високо качество и да рекламираш продуктите си и дори да осъществяваш продажби.


Това все още са водещите платформи за маркетинг в социалните мрежи. Затова и фокусът на обучението за напълно начинаещи, ще пада върху тях – ще се научиш да работиш с функционалностите им и как да създаваш съдържание за тях. Но освен тези две водещи мрежи, имаш на разположение още няколко популярни варианта.

TikTok

Тук ще намериш най-младите потребители – TikTok набра популярност като платформа за реклама през последните няколко години, а т.нар. Gen Z съставя основната част от аудиторията. Там ще успееш с качествено и креативно видео съдържание, особено ако целиш повишаване на разпознаваемостта. Платформата се налага не само като B2C, но и като B2B поле за таргетиране.

LinkedIn

LinkedIn несъмнено е полето за осъществяване на B2B маркетинг в социалните мрежи. Като платформа за професионалисти, тук ще намериш широк спектър от потенциални клиенти – аудиторията е смесица от бейби буумъри, Gen Z и милениъли. Това е идеалното място, където да създаваш корпоративни контакти, да работиш в посока employer branding и да осъществяваш корпоративни продажби.

Създай релевантна social media marketing стратегия

Ако ще използваш повече от една платформа за комуникация и реклама, освен една цялостна стратегия, ще трябва да създадеш релевантни такива за различните мрежи, в които търсиш позициониране. Най-важното е да си там, където са твоите потребители.


Ако настоящите и потенциалните ти клиенти участват най-често във Facebook, време е да откриеш типовете постове и инструментите за реклама. Ако се подвизават в YouTube, сега е моментът да започнеш да създаваш качествено и стойностно дългоформатно видео съдържание. Именно затова е важно, когато изграждаш своята SMM стратегия, е добре да си наясно как изглежда и къде се намира потребителската персона, която искаш да достигнеш.

Източник: Sprout Social


Освен това, различните социални мрежи ти позволяват да следиш различни метрики. Важно е да решиш кои са важни за теб – представянето на хаштаговете, които ползваш (на платформи като Instagram, Tweeter и TikTok), органичният обхват на публикациите ти, кликове и engagement и т.н. Не на последно място, при изграждането на стратегията си, помисли къде се намират конкурентите ти.


Ако ти и конкурентите ти продавате спортни стоки, вероятно ще ги откриеш на визуални платформи като Instagram, където създават естетично и привлекателно съдържани, наръчници и истории с доволни потребители. По-добре ги последвай там, отколкото да се придържаш към въртящият се около текстово съдържание Twitter.

Взаимодействие на SMM с други марктингови дейности

Маркетингът в социалните мрежи не е самоцелна дейност. Той разчита силно на content маркетинга. Доброто съдържание може да приема много форми – снимки, видеа, стойностни за потребителите статии, дори т.нар. миймове (memes). Ако искаш да грабваш с качествено съдържание, трябва да се специализираш в създаването му или да се обградиш с експерти.


Освен това, SMM е близко обвързан с чуждата за много хора оптимизация за търсачки (SEO). А не на последно място, можеш да използваш маркетинга в социалните мрежи като част от цялостна фуния и в комбинация с други комуникационни канали. Именно такъв е email маркетингът – в комбинация двете могат да помогнат на потребителя да се придвижи по-бързо и приятно по пътя, който си предвидил за него до желаната накрая реализация (продажба).


Областта на social media marketing е изключително динамична, креативна и много удовлетворяваща, когато започнеш да постигаш заложените резултати. Ако си готов да поставиш основата на своите знания и умения като абсолютно начинаещ SMM ентусиаст, не пропускай възможността да се запишеш за безплатното обучени Social Media Marketing for Beginners – юли 2022. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.