Невена Дончева: научих страшно много за толкова кратко време
Невена е не само част от екипа ни, но и е един от успешните студенти, преминали през цялостната програма на SoftUni Digital. Освен това, тя има доста интересен и богат професионален опит и както ще видиш по-долу, е и красноречива:
Здравей, представи се с няколко думи.
Здравейте, аз съм Невена! Завърших бакалавър „Международен Бизнес и Мениджмънт“ в Cardiff Metropolitan University и сега завършвам магистърската си степен по Дигитален маркетинг в University of Sheffield. В момента съм част от екипа на SoftUni Тренинг, което ми дава възможността да допринасям за процесите отвътре. Едновременно с това работя върху развитието на семеен бранд за чанти и аксесоари “KIPRA”. Студентството ми премина динамично, балансирайки между работа, учене и доброволчество. Бях част от Международна младежка организация AIESEC в продължение на 3 години и половина, където се занимавах с маркетинг и още едно любимо за мен занимание, а именно организиране и участие в различни събития с професионална насоченост за младежи.
Как започна историята ти със SoftUni?
Опознах SoftUni като организация много преди реално да се запиша за Цялостната програма по дигитален маркетинг през 2018 година. Всичко започна случайно и предполагам нетипично за повечето курсисти. По това време организацията, от която бях част, срещаше подкрепа и сътрудничество от страна на Софтуерния Университет. Създавахме съвместно събития и възможности за кариерно и личностно развитие за младите таланти на България. Междувременно не спирах да следя с интерес всички хакатони, софтуниади и различни семинари на тема Дигитален маркетинг, които SoftUni организираше. Моментът съвпадна със запознанството ми със страхотния екип на Оut2Bound, състоящ се от млади предприемчиви хора, които и до днес са свързващото звено между чуждестранни IT компании в Европа, Азия и Америка. Преминах през академията им и неусетно станах част от сейлс екипа им. Тогава бях изправена на кръстопът. Като един амбициозен млад човек, който иска да сграбчи всяка възможност, аз трябваше да избера дали да стана сейлс машинка или да се гмурна в дебрите на необятния дигитален маркетинг. Пoзнайте какво избрах? Този избор постави началото на моя кариерен път в областта на маркетинга, а мотивацията ми беше огромна.
Работих неуморно, сутрин се събуждах и вечер заспивах с маркетинг. Бях на всяко събитие, на което се говореше за маркетинг, ходих на обучения, семинари, онлайн и офлайн. Пo това време записах и Цялостната програма по Дигитален Маркетинг, която канализира цялото това знание и ми даде още по-широко мащабна перспектива за това, що е дигитален маркетинг. Година по-късно станах Експерт Маркетинг в агенция за корпоративни събития, което беше сбъдната мечта.
Кои обучения завърши при нас и кое е най-важното, което обучителният процес остави в теб като впечатление?
Като студент втори курс все още не знаех коя част от дигиталния маркетинг ме влече най-много и затова реших да изпробвам различни направления, и записах цялостната 9-модулна програма на SoftUni Digital. Преминах през всички курсове, които включваше тя и не съжалявам нито за момент, защото научих страшно много за толкова кратко време. Програмата ми даде една последователност и подреденост на знанията от една страна, а от друга ми показа свързаността и зависимостта на всеки един модул с останалите. Tака пъзелът започна да се нарежда и картината придобиваше един цялостен и завършен облик.
Какво мислиш за лекторския състав на SoftUni Digital?
Едно от най-големите предимства на тази програма е, че ти преподават хора от бизнеса - практици, които всеки ден се сблъскват с маркетингови казуси и с тяхното решаване, за да застанат вечерта най-отпред в залата или пред лаптопа, и да ти кажат есенцията и поуките от предходните техни неуспешни опити. Тези знания са безценни и не бих могла да ги получа в такъв задълбочен и изчерпателен вид, в който и да е друг университет. Това, което ми харесва в начина на преподаване в SoftUni Digital е, че теорията е подкрепена с много примери и практически задачи. Ученето на дигитален маркетинг без експериментиране и реалното справяне с казуси е като да си шофьор без да си карал кола.
Какви са впечатленията ти от курсовете?
Като човек, който може да направи съпоставка между образование в университет и обучение чрез програмата на SoftUni Digital, определено бих казала, че предимствата на обучението чрез курсове по дигитален маркетинг са значително повече. Едно от тях е начинът на поднасяне на информацията в курсовете, което ми даде много добро разбиране за това къде теорията и практиката се срещат като част от нещо далеч по-взаимосвързано. В допълнение задълбочеността и изчерпателността на материалите ми позволи да навляза в детайли как да правя нещата на практика. Зa разлика от образованието в университет, където не навсякъде се набляга на тази част.
Какво се промени за теб, след като започна обучението си при нас?
Бих казала, че oткрих в какво съм добра и какво не ми се отдава толкова много по отношение на дигиталния маркетинг. Преминаването през програмата ми даде увереност в маркетинговите ми познания и даде началото на моя кариерен път. Скоро след завършването и станах част от маркетинговия екип на една от топ три компании за организиране на корпоративни събития в България AMAZE, където имах възможността да приложа на практика наученото и да разгърна потенциала си.
Какъв съвет би отправила към бъдещите курсисти на СофтУни?
Бих посъветвала всеки, който е в началото на своя кариерен път и иска да се развива в областта на дигиталния маркетинг, да премине през цялостната програма, за да открие за себе си кои са силните му страни. След това да не спира да експериментира, да търси нови хоризонти за развитие и да създава полезно съдържание за околните.
---
Ако и ти искаш да навлезеш в сферата на дигиталния маркетинг и да придобиеш незаменими умения и знания, не се чуди, а кандидатствай за цялостната ни програма. Също така следи блога и ако искаш да станеш част от историите в него, ни пиши на content@softuni.bg.