"Цялостната програма на SoftUni Digital e най-лесният начин човек да развие бързо и качествено уменията си в 9 различни сфери от дигиталния маркетинг!"
Слeдващият звезден преподавател, който ще ви представим се казва Бисер Вълов. Той е консултант по дигитален маркетинг. Има защитена бакалавърска степен по „Връзки с обществеността“ и магистърска степен по „Публична комуникация“ в СУ. Професионалният му опит включва 6 години като PR консултант и ръководител на дигиталното звено на APRA Porter Novelli - една от водещите PR агенции в България. От близо 5 години е основател и управляващ директор на бутиковата дигитална агенция BEYOND ID Studio, а от близо 3 години - основател и водещ лектор и на Beyond Academy. През годините е специализирал в областта на дигиталния маркетинг и интернет комуникацията. Работил е по дигиталните проекти на клиенти като Coca-Cola, Nestle, HP, Kit Kat, Nescafe 3in1 и National Geographic - като част от екипа на APRA Porter Novelli. Сред клиентите на дигиталната му агенция са Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, NIVEA, Eucerin, Escapelle, NOVA TV и Ozone.bg. Бисер е сред първите професионални блогъри на маркетингови теми в България, стартирайки своя блог през 2007. Днес не е активен в тази сфера, но е активен преподавател, като е участвал като лектор на над 10 различни семинари и конференции за дигитален маркетинг. Сега е тук, за да предаде всичко свои знания и опит в цялостната програма на SoftUni Digital.
От колко време всъщност се занимаваш в областта на дигиталния маркетинг и как се зароди страстта ти в тази сфера?
Мога да кажа, че съм част от поколението блогъри и търсачи на нови възможности в маркетинга, които малко по малко популяризираха социалните медии и новите канали в България. Преди близо 11 години създадох свой маркетингов блог, в който да пиша за новостите, които се случват. Оттогава много неща са се променили и дори вече не съм блогър, но страстта ми само се натрупва и обогатява. 😊 Тази сфера е наистина динамична, което я прави вълнуваща и предизвикателна. Именно вълнението и усещането за предизвикателство ни накара да направим първите стъпки в блогосферата и туитър преди десетилетие.
До каква степен онлайн маркетингът е по-ефективен от офлайн маркетинга?
Това е твърде относително, за да е вярно. Но големите предимства на онлайн маркетингът са гъвкавостта, с която може да се коригира и променя, измеримостта, която е несравнимо по-точна от тази в офлайн маркетинга, и огромното многообразие от възможности и подходи.
Какви са границите на онлайн маркетинга? Има ли такива?
Границите съществуват единствено като ограничения в платформите, които не са наши, а просто изграждаме присъствие в тях. Като Facebook, например. Там има стотици подходи, които можем да изберем, но и редица ограничения. За граници на онлайн маркетинга като цяло по-скоро не можем да говорим. Мрежата позволява буквално всичко, което понякога е нож с две остриета. Ненапразно всеки голям бранд следи внимателно какво съдържание се създава за него и в какъв контекст го споменават.
Как следиш за новите трендове и ъпдейти в сферата на дигиталния маркетинг?
Всеки избира за себе си набор от личности и медии, спрямо които да си сверява часовника. Аз съм концентриран предимно в областта на фейсбук и инстаграм маркетингa и в тази сфера следя внимателно 4-5 блогъра и 2-3 медии. В допълнение разчитам и на приятелския ми кръг в социалните мрежи, защото там не само се обменя много опит, но и се получават качествени дискусии. Участвам в няколко водещи фейсбук групи на маркетингови тематики. Кои са те и за какво е полезна всяка от тях – това ще обсъдя през януари месец с всички курсисти в моя модул в SoftUni Digital. 😊
Каква е твоята асоциация, когато чуеш думата дигитален маркетинг?
Поток от думи и образи, където всеки се стреми да формира подходящ контекст за своите послания.
Можеш ли да опишеш с няколко думи идеалната дигитална нинджа?
Любопитна, четяща, динамична личност, която може да работи във всеки час на денонощието и отвсякъде (ниво 1). Има развито чувство за хумор, естетика и отлични езикови умения (ниво 2). От голяма помощ ще са по-задълбочени познания в сферите на маркетинга, психологията, продажбите и бизнес стратегиите (ниво 3).
Какви препоръки и насоки би дал за хората, които тепърва поемат по този път?
Да го приемат за игра, да се забавляват и да не вярват, че нещо е твърде сложно и неразбираемо. Ако подходят с толкова отворено съзнание и притежават споменатите качества от предния въпрос, те определено ще стигнат далеч с бързи темпове.
Каква стойност ще предостави цялостната програма на SoftUni Digital?
Много повече, отколкото могат да си представят хората, четящи за първи път за нея. Това е вече развита и оптимизирана програма, създадена от усилията на десетки специалисти. През изминалите 2 години всички участници научиха много, а лекторите и организаторите реализирахме десетки подобрения, така че да е все по-удобно и полезно за учащите се. Тази година ще има нов пакет от надграждащи добавки. Най-видимата от тях е разширеният обхват от теми и новите преподаватели в програмата. Всеки, който се запише от ТУК, ще има възможността да придобие задълбочени познания в 9 различни сфери от дигиталния маркетинг, резултат от хиляди часове опит на преподавателите. Това е най-лесният начин човек да развие бързо и качествено уменията си в тази динамична бизнес ниша.