Маркетингът в близост с хората – Георги Малчев - SoftUni Digital
Loading...

Маркетингът в близост с хората – Георги Малчев

avatar Катерина Костадинова 4 минути
Маркетингът в близост с хората – Георги Малчев

Георги Малчев се занимава с маркетинг комуникации и бизнес развитие вече повече от 20 години, преподава реклама и маркетинг от над 7 и работи в сферата на дигиталния маркетинг от 10 г. Член е на управителния съвет на IAB Bulgaria и е жури на много конкурси за дигитален маркетинг, което му осигурява достъп до някои от най-добрите практики.

Към момента той е съдружник в xplora.bg – една от топ 5 дигитални агенции в България по класацията на Капитал за 2018 г., като резултатите са извършени на база оборотите на агенцията през 2017, което е втората пълна година от създаването на агенцията! Ето и интервюто, което проведохме с него:

Разкажи ни още малко за себе си и твоето преподаване

В до 10 думи - комбинирам вече над 20 години бизнес и маркетинг опит.

Хората, от които съм учил най-много, са имали както теоретичната основа, така и огромен опит при прилагане - както в правенето, така и в планирането и анализирането на резултатите. Радвам се, че сега мога на свой ред да предавам приложими знания. Предизвикателство е да го правиш както за ниво маркетинг директори или собственици на големи или средно големи компании, така и за  тепърва навлизащи в маркетинга, даже и за ученици в 10 клас.

На база обратна връзка, мисля, че определено подходът ми на преподаване на дигитален маркетинг дава резултати. Със сигурност помага и че съм управляващ съдружник в Xplora. Моделът ни на работа е да осмисляме откъде да стартираме и къде трябва да стигнем, да планираме и да поемем ангажимент за резултатите, да реализираме нещата и на базата на реалните резултати – да надграждаме дигиталния маркетинг на клиентите ни. Правим го успешно както за огромни холдинги, така и за стартъп компании. Както за бързооборотно компании, така и за B2B фирми.

Много се гордеем, че мултинационалните ни клиенти ни препоръчват и в други държави, на базата на резултатите, които постигаме за тях. Слоганът ни е human digital – защото винаги търсим реалните хора с техните реални интереси и смислено за клиента ни поведение. Говорим за digital на разбираем език с човешко отношение – нещо, което курсистите много бързо ще усетят и ще оценят. И накрая – тъй като акцентът е човешките отношения – работата ми се състои в стремежа да споделям много конкретни добри практики и примери и да добавям на стойност за участниците както в marketing fundamentals, така и в цялостната програма по дигитален маркетинг :)

Какви са качествата, които се търсят в специалистите по дигитален маркетинг?

Ако трябва да използвам един много приложим модел - най-базовото ниво са знанията. Тях някой предполага, че имате. Следват уменията, които идват от релевантния опит. На следващото ниво са резултатите - защото именно затова ви наемат като служител, привличат ви като партньор или преподавател.

Сподели любима презентация или любимо case study.

Блогът на Xplora е мястото, на което можете да видите множество реални и детайлни case studies, сред които ми е малко трудно да избера. Ако все пак трябва да посоча и едно конкретно case study - нека е това за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards за Viessmann - посочва конкретната компания, детайлно описва ситуацията, посочва конкретния подход и показва постигнатите резултати.

Какво, според теб, е уникалното в дигиталния маркетинг, което го прави наука на бъдещето?

Уникално няма :) Дигиталният маркетинг се основава на това, че дигиталните устройства са част от ежедневието на почти всички потребители. А това е така, защото тези устройства задоволяват конкретни нужди на потребителите - дали за социално обвързване, дали за признания, дали за оптимизиране на ефекта от разполагаеми финансови ресурси и т.н. Google го развиха до ниво концепция за микромоменти - потребителите имат нужда, която вече инстинктивно задоволяват на дигитално устройство.

Може да бъде да разберат дали посетителите на даден хотел са останали , дали има промоция на техника, готини ли са преподавателите или колегите в цялостната програма по дигитален маркетинг, кога е отворен даден магазин и т.н. Или просто да видят постъпленията по банковата си сметка, да запечатат интересен момент около себе си и да го споделят, да намерят препоръчан ресторант в нов град и т.н.

Науката на бъдещето ще е как да отговаряме на нуждите на потребителите в този все по-дигитален свят на все повече интеракции, но и на прекъсвания и намален фокус на потребителите.

Какво е отличително в програмата на СофтУни, според теб

Всеки има свой начин на усвояване на знания - някои искат да разберат как работи, други искат да видят примери, трети - да пипнат нещата. Програмата съчетава всичко това. И то от дългогодишни практици.

Сигурно помните идеята за знания, опит, резултати, репутация за постигнати резултати. Всеки от курсистите ще прецени за себе си как ще надгради знанията :) Това са едни от най-практичните знания, които можете да придобиете. А възможности да натрупате и опит ще имате по време на цялата програма. И понеже сте хора, а не “курсисти” - ще направите страхотни приятелства и ще станете част от една страхотна общност от помагащи си и уважаващи се професионалисти. Human Digital :)

Ако и вие искате да положите основите на своята дигитална кариера и да започнете да работите върху успешното си бъдеще днес – включете се в цялостната програма SoftUni Digital през ТОЗИ линк. Топ експерти в бранша обединяват сили, за да осигурят стойностно обучение със засилена практическа насоченост, за да започнете да упражнявате своевременно всяко новопридобито умение!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.