Маркетингът в близост с хората – Георги Малчев
Георги Малчев се занимава с маркетинг комуникации и бизнес развитие вече повече от 20 години, преподава реклама и маркетинг от над 7 и работи в сферата на дигиталния маркетинг от 10 г. Член е на управителния съвет на IAB Bulgaria и е жури на много конкурси за дигитален маркетинг, което му осигурява достъп до някои от най-добрите практики.
Към момента той е съдружник в xplora.bg – една от топ 5 дигитални агенции в България по класацията на Капитал за 2018 г., като резултатите са извършени на база оборотите на агенцията през 2017, което е втората пълна година от създаването на агенцията! Ето и интервюто, което проведохме с него:
Разкажи ни още малко за себе си и твоето преподаване
В до 10 думи - комбинирам вече над 20 години бизнес и маркетинг опит.
Хората, от които съм учил най-много, са имали както теоретичната основа, така и огромен опит при прилагане - както в правенето, така и в планирането и анализирането на резултатите. Радвам се, че сега мога на свой ред да предавам приложими знания. Предизвикателство е да го правиш както за ниво маркетинг директори или собственици на големи или средно големи компании, така и за тепърва навлизащи в маркетинга, даже и за ученици в 10 клас.
На база обратна връзка, мисля, че определено подходът ми на преподаване на дигитален маркетинг дава резултати. Със сигурност помага и че съм управляващ съдружник в Xplora. Моделът ни на работа е да осмисляме откъде да стартираме и къде трябва да стигнем, да планираме и да поемем ангажимент за резултатите, да реализираме нещата и на базата на реалните резултати – да надграждаме дигиталния маркетинг на клиентите ни. Правим го успешно както за огромни холдинги, така и за стартъп компании. Както за бързооборотно компании, така и за B2B фирми.
Много се гордеем, че мултинационалните ни клиенти ни препоръчват и в други държави, на базата на резултатите, които постигаме за тях. Слоганът ни е human digital – защото винаги търсим реалните хора с техните реални интереси и смислено за клиента ни поведение. Говорим за digital на разбираем език с човешко отношение – нещо, което курсистите много бързо ще усетят и ще оценят. И накрая – тъй като акцентът е човешките отношения – работата ми се състои в стремежа да споделям много конкретни добри практики и примери и да добавям на стойност за участниците както в marketing fundamentals, така и в цялостната програма по дигитален маркетинг :)
Какви са качествата, които се търсят в специалистите по дигитален маркетинг?
Ако трябва да използвам един много приложим модел - най-базовото ниво са знанията. Тях някой предполага, че имате. Следват уменията, които идват от релевантния опит. На следващото ниво са резултатите - защото именно затова ви наемат като служител, привличат ви като партньор или преподавател.
Сподели любима презентация или любимо case study.
Блогът на Xplora е мястото, на което можете да видите множество реални и детайлни case studies, сред които ми е малко трудно да избера. Ако все пак трябва да посоча и едно конкретно case study - нека е това за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards за Viessmann - посочва конкретната компания, детайлно описва ситуацията, посочва конкретния подход и показва постигнатите резултати.
Какво, според теб, е уникалното в дигиталния маркетинг, което го прави наука на бъдещето?
Уникално няма :) Дигиталният маркетинг се основава на това, че дигиталните устройства са част от ежедневието на почти всички потребители. А това е така, защото тези устройства задоволяват конкретни нужди на потребителите - дали за социално обвързване, дали за признания, дали за оптимизиране на ефекта от разполагаеми финансови ресурси и т.н. Google го развиха до ниво концепция за микромоменти - потребителите имат нужда, която вече инстинктивно задоволяват на дигитално устройство.
Може да бъде да разберат дали посетителите на даден хотел са останали , дали има промоция на техника, готини ли са преподавателите или колегите в цялостната програма по дигитален маркетинг, кога е отворен даден магазин и т.н. Или просто да видят постъпленията по банковата си сметка, да запечатат интересен момент около себе си и да го споделят, да намерят препоръчан ресторант в нов град и т.н.
Науката на бъдещето ще е как да отговаряме на нуждите на потребителите в този все по-дигитален свят на все повече интеракции, но и на прекъсвания и намален фокус на потребителите.
Какво е отличително в програмата на СофтУни, според теб
Всеки има свой начин на усвояване на знания - някои искат да разберат как работи, други искат да видят примери, трети - да пипнат нещата. Програмата съчетава всичко това. И то от дългогодишни практици.
Сигурно помните идеята за знания, опит, резултати, репутация за постигнати резултати. Всеки от курсистите ще прецени за себе си как ще надгради знанията :) Това са едни от най-практичните знания, които можете да придобиете. А възможности да натрупате и опит ще имате по време на цялата програма. И понеже сте хора, а не “курсисти” - ще направите страхотни приятелства и ще станете част от една страхотна общност от помагащи си и уважаващи се професионалисти. Human Digital :)
Ако и вие искате да положите основите на своята дигитална кариера и да започнете да работите върху успешното си бъдеще днес – включете се в цялостната програма SoftUni Digital през ТОЗИ линк. Топ експерти в бранша обединяват сили, за да осигурят стойностно обучение със засилена практическа насоченост, за да започнете да упражнявате своевременно всяко новопридобито умение!