Google AdWords - 5 успешни практики
Стане ли дума за Google AdWords в главата на повечето дигитални маркетолози светва червен бутон с надпис „ключови думи“. И не, не става въпрос за думи, които да държите под ключ само за себе си, въпреки, че със сигурност е добре да запазите онези от тях, които наистина привличат онлайн кликовете! :) Визираме онова семантично ядро от думи, което превръща вашите реклами в Google в неустоим магнит за новите клиенти на вашия бизнес!
Вероятно се досещате, че подобно на повечето видове реклами в интернет, колкото и да е добра една Google реклама, тя винаги може да е с „една оптимизация по-добра“. Днес късметът е на ваша страна и в този смисъл решихме да ви подскажем някои добри практики, свързани с опциите за оптимизиране на рекламите и най-вече на ключовите думи.
P.S. Ваше право е да изберете подходящия за вас съвет, а наше задължение е да ви напомним да се възползвате от всички тях!
- Най-добрите ключови думи са тези, които са обвързани с вашия бизнес и неговите цели
От изключителна важност е да подберете онези думи, с които искате потенциалните клиенти да ви асоциират. Няма нужда да продавате плажно масло на човек, който в момента иска да си купи лека кола. Помислете какво искате да постигнете, подберете думи и фрази, които отговарят на целите и клиентите сами ще дойдат (с малко помощ от Google рекламите разбира се:)).
- Кажете „сбогом“ на непотребните думи
По-добре малко ключови думи, но правилни, отколкото огромен брой – без особена полза. Многото непотребни думи биха направили с вашия рекламен профил онова, което повечето деца правят във своите детски стаи – истински безпорядък. Подредете силните си думи и не използвайте онези от тях, които не ви носят дивиденти – точно както постъпвате, когато се приготвяте да изнасяте вдъхновяваща реч. :)
- Помолете за „помощ“ динамичните реклами
Осмелете се да използвате динамични реклами в мрежата с цел да рационализирате управлението на профила си. Уловката тук е, че с тях спестявате време и актуализации, защото няма нужда да променяте ключовите думи всеки път, когато правите корекции по своя уебсайт. С други думи това е вариантът, в който поговорката „Бързата работа – срам за майстора“ не е валидна!
- Не разчитайте само на Google
Google със сигурност е един от 5-те информационни океана на онлайн планетата, но не забравяйте, че успеха на вашите реклами там зависи от хората, които го посещават. Разширете клик опциите си като позиционирате своите реклами и в партньорската мрежа на Google – както е казал Мечо Пух: „колкото повече, толкова повече“.
- Дръжте „под ключ“ отрицателните ключови думи
Макар да съсредоточавате усилията си върху подбора на правилните ключови думи, не пропускайте да актуализирате списъка и с отрицателните такива – нека не забравяме, че хора, които не се интересуват от това, което продавате не трябва да правят „калабалък“ у вашия сайт. Да, става въпрос за потребителите от първия пример, които търсят лека кола във вашия онлайн магазин за плажно масло. :)
Нашите съвети може да само 5, но ако искате да се сдобиете с още полезни практики, не пропускайте да се включите в курса „Google AdWords“ на SoftUni Digital, който стартира след по-малко от месец! Обещаваме, че получените знания ще пазите като най-ценните си ключови думи!