"Маркетолозите изпитват вечен глад за знания и предизвикателства" - Станислава Андонова, Маркетинг Директор - SoftUni Digital
Loading...

"Маркетолозите изпитват вечен глад за знания и предизвикателства" - Станислава Андонова, Маркетинг Директор

avatar Мария Вълчева 3 минути
"Маркетолозите изпитват вечен глад за знания и предизвикателства" - Станислава Андонова, Маркетинг Директор

Дигиталните нинджи знаят и 2 и 200. Това ни споделя Станислава – маркетинг експертът, с който ще те срещна в поредното интервю от рубриката Денят на Digital Експерта. Тя е Маркетинг Директор в CreateX и днес ще кани зад кулисите на работата в агенция, с разнообразни клиенти и динамични проекти. Ако искаш да надникнеш зад завесата, сега можеш с лекота да научиш повече за света на маркетолозите. Ето какво ни сподели и Станислава:

Здравей, представи се на читателите ни!

Привет! Казвам се Станислава Андонова и съм Маркетинг директор в CreateX Digital Agency. В агенцията съм от три години, като преди това имах няколко години опит в сферата на графичния дизайн и офлайн маркетинга.

Историята ми със СофтУни започна през пролетта на 2018-та, когато записах модула SEO Advanced, който ми помогна изключително много за един фрийленс проект. Тогава се изненадах приятно колко лесно се учи толкова трудна материя онлайн, когато е поднесена от правилните лектори.

Малко по-късно, през есента на 2019-та, вече решена, че искам да се занимавам с реклама в социалните мрежи, записах и цялостната програма по Дигитален маркетинг на СофтУни. След една от първите лекции се запознах с Александър Иванов (CEO-то на CreateX), който една седмица по-късно ме нае като стажант в Pay Per Click екипа на агенцията му. И да, беше сбъдната мечта!

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Към момента съм преминала цялостната програма на СофтУни по Дигитален маркетинг, която преди години ми помогна да разбера точно в коя сфера от него ми е най-интересно да се развивам. Тогава избрах PPC, защото имам аналитична мисъл и обичам да виждам бързо резултатите от свършената работа.

От тогава насам съм минала през десетки обучения на СофтУни, свързани с Google Ads, Facebook Ads, Google Analytics, Email Marketing и много други, които пък ми помагат да сверявам часовника си с новостите, които са ежедневна част от професията ни.

С какво е изпълнен денят на маркетолога?

Денят на маркетолога е изключително динамичен.

Един мой ден, така да се каже "от кухнята", протича в срещи с екипите, приоритизация на моите и задачите на колегите, брейнсторминги, подготовка и пичинги на нови клиенти, анализи на резултатите на клиентите ни, обучение на стажантите и тяхното онбордване, ако останат след стажа.

Планирам задачите си две седмици по-рано, като залагам по-основните от тях, т.нар. "епици", който трябва да се случат в следващия период. На ежедневна база обаче се появяват допълнителни таскове, които са с по-висок приоритет и трябва да се свършат с кратък дедлайн. Именно работата в агенция ме научи на това да приоритизирам и да взимам навременни решения.

Коя е най-предизвикателната, а и най-удовлетворяващата част от работата ти?

Най-предизвикателната част от работата ми е да обучавам новите PPC стажанти, идващи в агенцията, осъзнавайки, че полагам началото и основите на техния професионален път. Най-предизвикателната и най-удовлетворяващата част от работата ми е това да виждам как от неопитни и неуверени кадри, имам възможността да изградя професионалисти, които да развият потенциала си пред очите ми.

На второ, но не по важност място слагам отличните резултати, които с колегите ми носим на бизнесите, които са се доверили да работят с нас. В края на деня, това е, което прави разликата.

Какви качества притежава успешният маркетолог?

Редица са качествата на успешните маркетолози, а сред тях се открояват:

  • Успешният маркетолог знае 2 и 200. Особено, ако работи с рекламни бюджети.
  • Той се адаптира лесно, предвид честите промени в сферата.
  • Той умее да приоритизира, защото работата често няма край.
  • Той знае, че няколко по-спокойни дни не вещаят нищо друго освен затишие преди буря от задачи.
  • И най-вече – успешният маркетолог е вечно гладен за нови знания и предизвикателства.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

Препоръчвам на младшите специалисти да изпробват работата в агенция за дигитален маркетинг. Динамиката и тръпката са на съвсем различно ниво от повечето компании, в които биха били in-house маркетолози.

Както често се шегуваме на работа – при нас времето лети по-абстрактно и тук, в агенцията, 2 месеца се равняват на 2 години. Да, толкова много неща се случват, а от тях и още повече се научават!

---

Ако и ти изпитваш глад за нещо ново и предизвикателно, кандидатствай сега за цялостната програма по Дигитален маркетинг в SoftUni Digital. Стартирай нова кариера с безплатен курс и поеми по пътя на дигиталните нинджи. Още експертни и вдъхновяващи истории открий в блога, а ако и ти имаш такава и искаш да я споделиш с читателите, пиши ни на content@softuni.bg!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.