"Маркетолозите изпитват вечен глад за знания и предизвикателства" - Станислава Андонова, Маркетинг Директор
Дигиталните нинджи знаят и 2 и 200. Това ни споделя Станислава – маркетинг експертът, с който ще те срещна в поредното интервю от рубриката Денят на Digital Експерта. Тя е Маркетинг Директор в CreateX и днес ще кани зад кулисите на работата в агенция, с разнообразни клиенти и динамични проекти. Ако искаш да надникнеш зад завесата, сега можеш с лекота да научиш повече за света на маркетолозите. Ето какво ни сподели и Станислава:
Здравей, представи се на читателите ни!
Привет! Казвам се Станислава Андонова и съм Маркетинг директор в CreateX Digital Agency. В агенцията съм от три години, като преди това имах няколко години опит в сферата на графичния дизайн и офлайн маркетинга.
Историята ми със СофтУни започна през пролетта на 2018-та, когато записах модула SEO Advanced, който ми помогна изключително много за един фрийленс проект. Тогава се изненадах приятно колко лесно се учи толкова трудна материя онлайн, когато е поднесена от правилните лектори.
Малко по-късно, през есента на 2019-та, вече решена, че искам да се занимавам с реклама в социалните мрежи, записах и цялостната програма по Дигитален маркетинг на СофтУни. След една от първите лекции се запознах с Александър Иванов (CEO-то на CreateX), който една седмица по-късно ме нае като стажант в Pay Per Click екипа на агенцията му. И да, беше сбъдната мечта!
През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?
Към момента съм преминала цялостната програма на СофтУни по Дигитален маркетинг, която преди години ми помогна да разбера точно в коя сфера от него ми е най-интересно да се развивам. Тогава избрах PPC, защото имам аналитична мисъл и обичам да виждам бързо резултатите от свършената работа.
От тогава насам съм минала през десетки обучения на СофтУни, свързани с Google Ads, Facebook Ads, Google Analytics, Email Marketing и много други, които пък ми помагат да сверявам часовника си с новостите, които са ежедневна част от професията ни.
С какво е изпълнен денят на маркетолога?
Денят на маркетолога е изключително динамичен.
Един мой ден, така да се каже "от кухнята", протича в срещи с екипите, приоритизация на моите и задачите на колегите, брейнсторминги, подготовка и пичинги на нови клиенти, анализи на резултатите на клиентите ни, обучение на стажантите и тяхното онбордване, ако останат след стажа.
Планирам задачите си две седмици по-рано, като залагам по-основните от тях, т.нар. "епици", който трябва да се случат в следващия период. На ежедневна база обаче се появяват допълнителни таскове, които са с по-висок приоритет и трябва да се свършат с кратък дедлайн. Именно работата в агенция ме научи на това да приоритизирам и да взимам навременни решения.
Коя е най-предизвикателната, а и най-удовлетворяващата част от работата ти?
Най-предизвикателната част от работата ми е да обучавам новите PPC стажанти, идващи в агенцията, осъзнавайки, че полагам началото и основите на техния професионален път. Най-предизвикателната и най-удовлетворяващата част от работата ми е това да виждам как от неопитни и неуверени кадри, имам възможността да изградя професионалисти, които да развият потенциала си пред очите ми.
На второ, но не по важност място слагам отличните резултати, които с колегите ми носим на бизнесите, които са се доверили да работят с нас. В края на деня, това е, което прави разликата.
Какви качества притежава успешният маркетолог?
Редица са качествата на успешните маркетолози, а сред тях се открояват:
- Успешният маркетолог знае 2 и 200. Особено, ако работи с рекламни бюджети.
- Той се адаптира лесно, предвид честите промени в сферата.
- Той умее да приоритизира, защото работата често няма край.
- Той знае, че няколко по-спокойни дни не вещаят нищо друго освен затишие преди буря от задачи.
- И най-вече – успешният маркетолог е вечно гладен за нови знания и предизвикателства.
Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?
Препоръчвам на младшите специалисти да изпробват работата в агенция за дигитален маркетинг. Динамиката и тръпката са на съвсем различно ниво от повечето компании, в които биха били in-house маркетолози.
Както често се шегуваме на работа – при нас времето лети по-абстрактно и тук, в агенцията, 2 месеца се равняват на 2 години. Да, толкова много неща се случват, а от тях и още повече се научават!
---
Ако и ти изпитваш глад за нещо ново и предизвикателно, кандидатствай сега за цялостната програма по Дигитален маркетинг в SoftUni Digital. Стартирай нова кариера с безплатен курс и поеми по пътя на дигиталните нинджи. Още експертни и вдъхновяващи истории открий в блога, а ако и ти имаш такава и искаш да я споделиш с читателите, пиши ни на content@softuni.bg!