"СофтУни създаде повече възможности, отколкото очаквах" – интервю с Елена Павлова - SoftUni Digital
Loading...

"СофтУни създаде повече възможности, отколкото очаквах" – интервю с Елена Павлова

avatar Мария Вълчева 6 минути
"СофтУни създаде повече възможности, отколкото очаквах" – интервю с Елена Павлова

Днес ще се запознаеш с Елена Павлова и нейната необикновена и смела СофтУни история. Елена е дипломиран бакалавър по Стопанско Управление към СУ. Дълго време е работила като специалист работа с клиенти и частично като маркетинг асистент във ВЕЛУКС България ЕООД, докато не решава да поеме по нов път в търсене на нови възможности. Възможности, които по думите ѝ, са се открили пред нея благодарение на обученията в СофтУни Digital и Creative. Ето какво още сподели с нас:

Как започна историята ти със SoftUni?

Освен основната ми работа в отдел Работа с клиенти, през последните 10 години ми бяха възлагани различни маркетинг задачи, с които се справях успешно и с ентусиазъм. Някои от тях бяха свързани с дизайн, други – с дигитален маркетинг. Постепенно започнах да искам повече и повече и да мечтая да се развивам в маркетинга. За съжаление нямах необходимото образование и това беше пречка, въпреки доброто ми представяне.


Една късна вечер/нощ към края на майчинството ми през 2019 г., докато лежах до бебето и браузвах на телефона, започнах да търся университетски програми по маркетинг. Беше лято и всички кандидат-студентски кампании бяха вече приключили. А и да не бяха, не бях сигурна, че мога да се хвърля в класически образователен процес – много семестри, лекции, сесии – докато работя на пълен работен ден и имам малко дете.


Постепенно започнах да търся и частни университети и други видове образование. Така попаднах на програмите на SoftUni. Пасваха ми чудесно като време и възможност за онлайн обучение. Описанието на съдържанието, лекторите и процесът на обучение изглеждаха супер, а и не на последно място, цената определено си заслужаваше, ако описанията се окажеха точни (Б.А. – супер точни се оказаха!).


Уводният курс (Basics) започваше през есента и беше безплатен, така че да не се притеснявам, ако се окаже, че не мога да се справя с времето. Записах се за два уводни курса – Design Basics и Marketing Basics – за да видя как вървят и след това да преценя коя цялостна програма да запиша първо. Заради естеството на работата ми, реших първо да изкарам програмата по дизайн, или поне Graphic Design & Web Design модулите. В крайна сметка минах и третия модул – Motion Design.


Както бях планирала, година по-късно, септември 2020 г., записах и програмата по дигитален маркетинг и я завърших успешно в края на май 2021 г. А сега, септември 2021 г., започнах и две от трите професионални направления към нея – Social Media Marketing и Performance Marketing.

Кои обучения завърши при нас и кое е най-важното, което обучителният процес остави в теб като впечатление?

Когато записах цялостната програма по дигитален маркетинг, имах познати лица в преподавателския състав – хора, които познавах от работата ми или които вече бях започнала да следя като специалисти. Затова от ден първи бях наясно с това, че се учим от професионалисти, които са на върха точно в този момент, били са винаги досега и ще бъдат и занапред, защото са супер интелигентни, надъхани и следват всички тенденции, а нерядко ги и създават.


Един от моментите на нещо средно между "wow" и "хаха" ефект беше промяната в правило на Facebook по средата на курса по Facebook marketing. Разбира се, всичко беше отработено и актуализирано на момента, което затвърди впечатленията ми по-горе. В момента тече курсът Facebook Marketing Advanced, който е актуализиран с информацията за Meta, излязла дни преди стартирането на курса.


Преди да се захвана с маркетинг, през 2019-2020 изкарах модулите Graphic Design, Web Design и Motion design от програмата по дизайн, криейтив и визуализация. Тогава тя включваше и четвърти модул – 3D дизайн – който не беше за мен. В следващите издания вече няма такъв модул, така че се чувствам завършила цялостната програма, макар да нямам диплома :). Освен задължителните курсове, записах още няколко допълнителни, които ме заинтригуваха.


Най-впечатляващ може би ми беше курсът по InDesign, където имах най-много опит досега и смятах, че ще ми бъде лесно и разтоварващо. Курсът се оказа изключително богат и интересен, никак не ми беше разтоварващо, а надградих сериозно познанията си. Като че ли чак тогава си дадох сметка, колко адекватни и полезни са всички курсове, колко добре са подбрани и какви страхотни специалисти са преподавателите.

Какво мислиш за лекторския състав на SoftUni Digital?

Категорично смятам, че лекторският състав е невероятно добре подбран. Доколкото мога да преценя, лекторите са измежду най-добрите професионалисти в сферите си и това се усещаше във всяка лекция. Изобщо не е за подценяване и фактът, че всички бяха супер приятелски и позитивно настроени, атмосферата беше страхотна и това помогна да създадем чудесна общност на колеги и приятели помежду си.


Практическата насоченост ми допада особено много – винаги ми е било значително по-лесно да разбирам информация и да я осмислям през задачи, работа и примери, а не теоретично.

Какви са впечатленията ти от курсовете?

Нямаше нито един слаб курс в цялостната програма, нито един момент, в който да се съмнявам, че получаваме най-актуалната информация. Материалът беше доста богат и ако не е бил напълно изчерпателен, то е защото все пак беше съобразен с определеното време и степен на сложност на програмата. По някои предмети останаха теми, логично подходящи за модулите за напреднали и точно там очаквам да бъдат засегнати съвсем изчерпателно.


Смятам, че съм навлязла сериозно в материята. Чувствам се подготвена да направя стъпка към професионална промяна и да започна да работя като дигитален маркетолог.

Какво се промени за теб, след като започна обучението си при нас?

След като започнах, ми стана ясно, че няма връщане назад и определено искам да направя промяна в кариерата си, да се занимавам точно с това. С помощта на обучението вкарах в рамки, допълних и навързах логически и практически различни умения, които в работата си досега бях придобивала "на парче" и се бях учила в движение. Обясних си процеси и взаимовръзки и ми стана още по-интересно.


Съвсем в началото съм на кариерната си промяна. Напуснах досегашната си работа, за да се отдам на ученето в професионалните направления и на търсенето на ново поприще.


Междувременно започнах работа по уебсайта на проектантско бюро, която включва изграждане на сайта, съдържание и структура, оптимизация, с потенциал за развитие във всички сфери на маркетинга, с които бих се занимавала с удоволствие в бъдеще. Сайтът още е в процес на развитие, но съвсем скоро ще бъде готов за широката публика. В случай, че ми попаднат, бих работила и по други подобни проекти към отделни фирми и стартъпи, вместо да се установя на една позиция.


Установих, че обучението ми предлага много повече възможности, отколкото съм си представяла. Сега разглеждам доста широк диапазон от обяви, които ми се струват интересни и подходящи, спрямо опита ми. Виждам потенциал за развитие и в маркетинг отдел на конкретна фирма, и в маркетинг агенция, а също и като специалист на свободна практика.

Какъв съвет би отправил към бъдещите курсисти на СофтУни?

Да не се колебаят. Нека пробват уводния курс, който много добре обхваща най-важните теми, или някой друг курс, който им се струва интересен, и да видят дали това е тяхното нещо. Това е супер удобен и подходящ начин човек да си свери часовника, дори и само за обща култура.


Често нямаме съвсем точна представа за материите, които са извън основната ни сфера на познание. А за дигиталния маркетинг това важи с още по-голяма сила, защото е изключително динамична среда, която се простира далече извън класическите маркетинг основи, които сме учили преди (например) 20 г. в университета. Той зависи невероятно много от развитието в технологиите и комуникациите и промените, които настъпват у хората в следствие на това.


Четете, слушайте, търсете и споделяйте – това е начинът да се развиваме и да откриваме повече. Успех!

---

И твоят хоризонт за развитие може да се разшири, ако запишеш безплатния курс Marketing Basics. Със сигурност ще ти помогне да разбереш с какво искаш да продължиш напред и как искаш да изглежда кариерният ти път. За още вдъхновяващи истории като тази на Елена, разгледай блога ни, а ако искаш да разкажем и твоята, то със сигурност ни пиши на content@softuni.bg!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.