“SoftUni Digital ми даде възможност да се запозная с всички направления на дигиталния маркетинг” - среща с Ивайло Узунов - SoftUni Digital
Loading...

“SoftUni Digital ми даде възможност да се запозная с всички направления на дигиталния маркетинг” - среща с Ивайло Узунов

avatar Пламен Тотев 5 минути
“SoftUni Digital ми даде възможност да се запозная с всички направления на дигиталния маркетинг” - среща с Ивайло Узунов

Ивайло инвестира в себе си и постига целта си да се реализа в дигиталната сфера с цялостната програма на SoftUni Digital. Днес той открива перфектната за него динамика в професията си като Performance Marketing Expert в Remix Second Hand & Outlet.

Ако и ти търсиш динамична и перспективна кариера в дигиталния маркетинг, започни със SoftUni Digital!

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Здравейте! Казвам се Ивайло Узунов, завършил съм цялостната програма по дигитален маркетинг в СофтУни през 2020г., като се насочих към направлението Performance Marketing (платена реклама). В момента изпълнявам длъжността Performance Marketing Expert в Remix Second Hand & Outlet.

С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?

Изпълнявал съм различни длъжности в работния си опит, но преди да се насоча към дигиталния маркетинг работих в сферата на клиентското обслужване в чуждестранна компания, като част от времето прекарах като специалист обслужване клиенти, а впоследствие като мениджър на екип в същия отдел. След това стартирах малък частен бизнес, който не проработи така, както ми се искаше в дългосрочен план и реших че е време сериозно да помисля кое е това, което би ме удовлетворило да правя в кариерен план и да инвестирам изцяло себе си в него.

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

Спомням си, че видях Фейсбук реклама за безплатния Basics курс за дигитален маркетинг. Имах свободно време, струваше ми се обещаващо и реших да се запиша и да видя дали ще ми допадне. Бях чувал за SoftUni от приятели, които са записали софтуерни курсове там, бяха доволни от начина на обучение и свободата да се обучаваш тогава, когато имаш свободно време, стига да взимаш успешно изпитите си.

В интерес на истината курсът започваше след месец, а след няколко дни започваше този за QA тестър. Тъй като не бях сигурен дали искам да се реализирам в дигиталния маркетинг или IT сферата, реших да се запиша и на него. Завърших го успешно, но някак си не усетих, че тази позиция е точната за мен, така че все пак изчаках курса по Digital.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

След Marketing Basics, записах цялостната програма, която се състоеше от курсовете Content Marketing, E-mail Marketing, SEO, Facebook, Google Ads, Google Analytics, E-commerce и Creative. Цялостната програма ми даде възможност да се запозная с всички направления на дигиталния маркетинг, за да мога да знам в детайл какво би изисквало всяко от тях. Performance marketing беше частта, към която имах най-голям интерес - в случая Facebook & Google Ads. Реших, че всеки бизнес, малък или голям, би имал нужда от инвестиция в реклама и ще имам възможност да помогна на възможно най-много компании да спечелят нови клиенти и задържат вече съществуващите.

Какво смяташ за обучителния процес?

Курсовете бяха съобразени с нивото ни, което тогава беше начално и малко по малко влизахме по-дълбоко в материала с всяка изминала лекция. Обучителният процес беше разчупен и имахме възможност да гледаме лекции на живо или на запис в удобен за нас момент. Независимо, че беше онлайн имахме възможността да задаваме въпроси в реално време и да получим отговор от специалисти в областта, които са не само преподаватели, но и работят в сферата, в която преподават. Мисля, че точно тук обучението се различава от класическия тип, на който сме свикнали, където голяма част от преподавателите не практикуват това, което преподават.

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

Лекторският екип беше съставен от професионалисти в съответните направления на дигиталния маркетинг. Повечето от тях работеха за утвърдени компании на пазара и това лично ме вдъхнови и ми даде увереност, че са вещи в сферата си. Работихме с реални примери и компании на пазара, така че да можем да свържем теорертичната част с реалната практическа и да видим каквъв е крайният резултат. Не всеки ден имаш възможността да черпиш опит от едни от най-добрите професионалисти в дигиталния маркетинг. Използвах всяка минута, за да обсъждам реални казуси и да почерпя възможно най-много опит и знания, търсех съвети и съответно градивна критика.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

След SoftUni започнах да вкаравам знанията си в действие, като работех над бизнеси на приятели и познати. За мен беше важно практически да изпробвам всичко, което съм научил и да видя какви спънки ще усетя по пътя. Това определено ми помогна, срещнах много трудности и въпроси, за които дори не бях мислил. Останах в контакт с някои от преподавателите ми и се допитвах до тях за разни реални казуси, като те ми помагаха, стига да имат време, разбира се.

След година се почувствах достатъчно уверен, за да започна работа за компания като Performance marketing специалист. Повечето от обявите изискваха солиден опит, който нямах по това време, така че започнах за крипто новинарска компания, като настройвах различни кампании в социалните мрежи, като тествах и оптимизирах различни стратегии за разширяване на потребителската база. И все пак желанието ми беше да работя за e-commerce бизнес, знаех че динамиката ще бъде различна. Точно тук срещнах Remix Second Hand & Outlet. Видях, че оперират на 9 пазара и имат вътрешен маркетинг екип, който е голям, а в момента е дори двоен на тогавашния.

Бях прав, динамиката наистина беше различна. Инвестираме 7-цифрени бюджети на месец в различни рекламни канали, които не включват само широко утвърдените. Потребителите от различните пазари реаргират различно на рекламите и трудно може да се намери подход, които би бил универсален. Цената на придобиване и на клик също варира значително. Тук научих един много ценен урок. Всеки performance специалист не би се затруднил да похарчи ограничен бюджет ефективно, но когато говорим за десетки хиляди на ден, тогава идва трудната част. Ежедневно оптимизиране, тестове и винаги търсене на по-добрия подход, с това сме заети ежедневно. Най-много се радвам, че имам свободата да споделям идеите си, те биват чути, обсъждани и тествани, така че определено усещам, че винаги мога да изкажа мнението си.

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Инвестирайте свободното си време да научите още повече, не спирайте. Няма как някой да ви предаде всичките си знания за месец, така че това, което ще ви направи истински професионалисти е как ще продължите обучението си след SoftUni. Четете, търсете ресурси и се обграждайте от хора, от които можете да научите повече. Също така се постарайте да изпробвате всичко, което сте научили на практика, защото тогава ще изникнат много пречки и въпроси, за които не бихте помислили само от теоретична гледна точка. Дигиталната сфера се променя всеки ден и ако искаме да сме успешни в нея, не трябва да спираме да учим.

---

Направи първата крачка към успеха в дигиталния маркетинг с цялостната програма на SoftUni Digital и кандидатствай още днес! Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.