6 навика на успешния PPC експерт - SoftUni Digital
Loading...

6 навика на успешния PPC експерт

avatar Мария Вълчева 7 минути
6 навика на успешния PPC експерт

Днес не съществува бизнес, който да не се възползва от възможностите на платената реклама (стига да има право на такава). Затова и PPC експертите са необходими на всеки бизнес, а сега и ти можеш да развиеш професионални умения в сферата в цялостната програма на SoftUni Digital. Тайната към успеха обаче не се крие само в размера на бюджета.

Да, платените реклами са най-бързият и лесен начин да достигнем аудиторията си и да генерираме мигновени резултати. Стига, разбира се, да можем да си го позволим.

Някои бизнес собственици правят грешката да смятат, че е необходим тлъст бюджет, за да се постигнат конверсии. Други пък отпускат минимален бюджет, в преследване на максимални резултати. И тъй като честта да ги постигат се пада на PPC експертите, от тях се изискват комплексни умения, така че да се справят и с малко, и с много.

В днешната статия ще те запозная с това какво правят този тип дигитални маркетолози, кои са уменията, които владеят, както и какви навици им помагат да са отличници в работата си. Не пропускай и опита, който ще споделят PPC експертите на СофтУни!

Какво правят PPC експертите?

PPC е абревиатура за pay-per-click или общият модел, който използват платените реклами. Като експерт, ще си отговорен за настройката, управлението и оптимизирането на различни аспекти на тези реклами, независимо дали са в търсачките или в социалните мрежи. В резултат, от теб ще се изисква:

• Да познаваш добре аудиторията си, за да знаеш в кои канали ще я откриеш;

• Да следиш конкуренцията отблизо;

• Да съобразиш стратегията за рекламата си с платформата, на която ще върви;

• Да съобразиш крийетивите с платформата, на която ще се появи рекламата;

• Да познаваш стратегиите, с които можеш да оптимизираш кампаниите и да маскимизираш резултатите;

• Да умееш да подбираш подходящи ключови думи, както и да пишеш активиращо копи за рекламите, и още.

Източник: ReliableSoft

Ролята на PPC експертите е комплексна. Затова и образователната пътека в SoftUni Digital ти помага да развиеш разнообразие от фундаментални умения, които да надградиш професионално. Всички те ти помагат да изпълняш очакваните от теб дейности и задължения, така че да носиш резултати. А в следващите редове ще ги разгледаме накратко.

От какви умения се нуждаеш като PPC експерт?

За да изпълняват работата си успешно и качествено, PPC експертите се нуждаят от разнообразие от практически умения, изисквани от сферата на дигиталния маркетинг. Те се отнасят до:

Ключовите думи и пазара – всеки PPC експерт трябва да познава добре нишата, в която създава реклами. Това означава познаване на конкуренцията, на аудиторията, на промените и тенденциите в дадената ниша, както и езика, който потребителите използват, за да намерят решение за своите нужди. Успешните реклами изискват специфика.

Аудиториите – няма двама еднакви потребители. Различните клиенти се намират на различен етап от своето потребителско пътешествие, затова е важно аудиторията да се разбива на сегменти и всеки сегмент да бъде таргетиран с подходящи за него реклами.

Съдържанието и визиите – всяка реклама разчита на ангажиращо copy и визии, които да привличат интереса на целевата аудитория. По тази причина, PPC експертите трябва да умеят да пишат точно такова съдържание, а понякога дори да боравят с графичен софтуер или безплатни инструменти като Canva, за да създават подходящи визии.

Анализ и управление на кампаниите – разбирането и тълкуването на резултатите е умението, което ще ти помогне да си добър в работата си. На база на анализа, който правиш, ще могат да бъдат осъществени оптимизации и подобрения, така че да се постигнат по-добри резултати.

Източник: Semrush

Навици за успех на PPC експертите

Практическите умения далеч не са единствените, определящи за това дали ще се развиваш успешно като PPC експерт. Всеки професионалист изгражда определени навици в практиката си, които помагат с по-успешното и качествено изпълнение на задълженията.

Същото важи и за експертите, занимаващи се с платена реклама, а в следващите редове ще ти представя и някои от навиците им за успех. Допитах се и до колегите си в СофтУни – Габриела Томова, Екатерина Ангелова и Надежда Стоянчева бяха така добри да споделят и техния практически опит и навици, които им помагат да изпълняват задълженията си успешно, качествено и с висок професионализъм:

1. Ясно разчертаване на приоритети – всеки бизнес трябва да има заложени метрики – KPI, които да следи, особено когато става дума за платена реклама. Те са израз на приоритетите, които са заложени пред рекламата, резултатите, които трябва да се постигнат, и на каква цена. PPC експертите залагат ясни цели за всяка нова кампания и внимателно следят постигането им.

2. Дългосрочно планиране и яснота – понякога PPC експертите трябва да управляват десетки кампании с различен старт и продължителност. Затова е добра идея да разполагат със собствен списък с всички кампании, които движат текущо, както и тези, които им предстои да пуснат и кога, за да са подготвени.

3. Предварителна подготовка на криейтиви – във връзка с преходната стъпка, предварителната подготовка на текст и визии е част от дългосрочното планиране. Ако визуалните ресурси зависят от трети страни, комуникирай необходимостта да бъдат осигурени своевременно. Това ще подсигури и навременното пускане на самите кампании.

4. Регулярно следене на резултатите – платената реклама не може да бъде „оставена“ да си тече. Повечето PPC специалисти имат навика да следят резултатите ежедневно, в случай че има резки промени или се появят възможности за оптимизация.

5. Обсъждане на идеи с колеги – и обмяна на опит. Платената реклама дава възможност за много тестове и експерименти с нови стратегии, подходи и тактики, както споделят и колегите от екипа. Брейнсторминг сесиите и колаборацията няма нужда да са ежедневни, но обмяната на опит и идеи е един от най-добрите начини да се вдъхновиш за ново копи, нова тактика и т.н.

6. Следене на промените – те могат да бъдат както в регулаторно и технологично отношение, така и във връзка с поведението на потребителите. Добър навик е проследяването тенденциите, информиране за новостите и следене на по-опитни от теб професионалисти.

Около подобни навици се обединяват и PPC специалистите на СофтУни. Ето какво ми споделиха те!

PPC експертите на СофтУни споделят

Габриела Томова, Екатерина Ангелова и Надежда Стоянчева спомагат за плавното функциониране на маркетинг екипа ни. Първото нещо, което ми направи впечатление, щом се допитах директно до тях за техните специфични навици, беше единодушието около анализа на конкурентите.

Редовното проучване на конкурентите в конкретните сфери, в които управляват рекламни кампании, помага и на трите да сверят часовника си. Както споделя Екатерина, това спомага за анализа на силните и слабите страни на конкуренцията, анализ на прилаганите стратегии и идентифициране на тенденциите в пускането на кампании. Освен това, подпомага анализа на позиционирането спрямо конкуренцията.

Защо е важно това регулярно проследяване? Ще си позволя да цитирам Габриела, която споделя, че да не познаваш подхода на конкуренцията е „като да оставиш рекламите си да виреят на тъмно“.

Голяма роля за успеха им играе и непрекъснатото учене и развитие. Екатерина черпи знания и опит от експертни блогове, подкасти и дори YouTube канали, а Габриела отделя поне по 15 минути на ден, за да се сдобие с последните новини от света на рекламата. Новите знания и идеи обменят по време на брейнсторминг сесии, които ги правят по-ефективни и спомагат за вдъхновението и собствените им идеи за кампании, както споделя от опит и Надежда.

Тя ми разказа и за още един много любопитен навик, който вярвам, че е приложим във всяка професия, но особено ценен за PPC експертите, тъй като сферата е изключително динамична. Освен че се стреми максимално да автоматизира работните си процеси, тя се старае да следи колко време може да отнеме дадена задача. Това ѝ позволява да даде ясен срок за изпълнение, когато се появи спешна задача или неочаквана кампания, която трябва да се стартира в най-кратки срокове.

Готов ли си да бъдеш PPC експерт?

PPC експертите са детективите на съвременния дигитален маркетинг. Те работят с множество инструменти за оптимизиране на работата си, наблюдават, провеждат експерименти и разчитат на уликите, предоставени от генерираните данни. Това им позволява да разбулят мистерията на успешните маркетингови кампании, а и да разберат какво искат потребителите.

Освен това се нуждаят от набито око и остър нюх, за да постигат желаните резултати. А за целта, имат и редица навици, които ги превръщат в професионалисти и им помага да покоряват нови и нови върхове.

Надявам се, че споделеният от експертите на СофтУни опит ще ти е от полза, ако си решил да преследваш кариера в платената реклама. За да направиш първите си стъпки, кандидатствай за цялостната програма по дигитален маркетинг още сега. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.