Да откриеш професионалното си призвание едва на 20 - Стефания Иванова
Стефания Иванова е един от успешно завършилите курсисти на SoftUni Digital. Едва на 20 години, тя преминава през много разнообразни професионални сфери, докато накрая открива призванието си в дигиталния маркетинг. Днес Стефания ще сподели с нас за пътя, който извървява, за да стигне до мечтаното кариерно развитие и ще сподели каква роля изиграва СофтУни в този процес. Вижте интервюто, което проведохме с нея:
Здравей! Разкажи ни малко повече за себе си :)
Здравейте! Казвам се Стефания Иванова и за крехките си 20 години съм минала през доста работни места, въпреки липсата на висше образование към момента. За последните 5 години успях да бъда сервитьорка, барманка, аниматор, хостеса, промоутър, офис мениджър, помощник-възпитател в детска градина, продавач-консултант и специалист продажби по телефона. Нищо от това не успя да ме завладее и да ми помогне с избора ми на специалност след като завърших гимназия. Реших да запиша Бизнес и предприемачество в Нов български университет, но два месеца по-късно осъзнах, че и това не е моят път.
Как започна историята ти със СофтУни и как научи за нас?
Винаги съм вярвала, че ключът към успеха е проактивността и амбицията у един човек, затова започнах да търся курсове. Идеята да посветя няколко месеца или дори година в интензивно изучаване на нещо ми звучеше в пъти по-добре от 4 години изучаване на различни недотам свързани помежду си неща. Така попаднах на СофтУни и цялостната програма по дигитален маркетинг. До началото на лекциите имаше доста време, което запълних с четене на различни статии по темата, правейки нетърпението за идването на първия курс още по-голямо.
Какви са впечатленията ти от цялостната програма на SoftUni Digital?
С началото на Marketing Basics, тотално се влюбих в идеята за намиране на начин да представиш продукт или услуга, така че определен тип потребител да избере точно това. За напълно начинаещ в сферата като мен, цялостната програма беше изключително добър старт, който ми даде възможност да опозная различните начини за достигане до аудиторията, а и да разбера кой от тях е най-близо до мен.
Какво се промени за теб, след като започна обучението си при нас?
Въпреки, че се обучавам в онлайн форма, това не ми попречи да се запозная с голяма част от колегите ми. Всички, които активно участват във Facebook групата на програмата, както и общия чат, който не веднъж ми е помагал за решаването на определен казус, са страхотни ентусиасти и заедно успяхме да поддържаме огъня и забавата през всеки един курс. Те бяха единият голям плюс за мен, който дойде в следствие на обучението ми в СофтУни.
Нещото, което най-вероятно вълнува всеки, който иска да започне програмата, е дали и лесно ли се намира работа след това. Заредена с ентусиазъм и оптимизъм, реших, че още след Marketing Basics мога да си намеря стаж. Написах мотивационно писмо и го разпратих на всички места, предлагащи такива позиции. Две места се отзоваха и ме извикаха, за да направя определени тестове и задачи, за да видят дали съм подходяща да продължа напред. Тогава беше моментът, в който разбрах, че ще трябва да затвърдя и повиша нивото на предлагани знания.
В последствие и с доразвиване на вече натрупаната база от знания, успешно открих своето място, където след двумесечен стаж вече съм на junior позиция, която ме научи на изключително много практически техники за работа в дигиталната среда.
За месеците, в които бях част от цялостната програма на СофтУни, не се почувствах оставена нито веднъж. Целият екип беше отзивчив и приветлив към всички нас. Естествено, обърквания и промени се случват винаги, но те успяваха да ни дадат навременна информация и отговори. Поздравления и огромни благодарности за отделеното време!
А защо избра именно дигиталния маркетинг за своето професионално развитие?
Дълго време се чудех какво ме влече най-много, за да мога да обърна повече внимание на него и съответно да го изследвам. В гимназията имах много и различни идеи за това какво до уча - от политология до моден дизайн. След неуспешния ми опит с университета, реших да мисля по опростен начин и да търся нещо, което вече правя постоянно. Като всяка тийнейджърка това нещо се оказа скролването из социалните мрежи. Разбрах че Instagram е неотменна част от ежедневието ми, следвам повечето инфлуенсъри още от преди да станат такива, а първият ми досег с платформата беше още през далечната 2013 година. SoftUni Digital пък ми помогна да разбера, че Social Media Marketing-а е нещото, което ме привлича най-много.
Какъв съвет би отправила към всички бъдещи курсисти на СофтУни?
Като съвет на бъдещите участници в програмата бих дала да вземат от лекциите и уникалните лектори това, което ще им свърши най-много работа и им доставя най-голямо удоволствие. Всички знания са поднесени по разбираем начин и ако гледането на лекция от определен курс не върви гладко и приятно за теб, но друг курс си изгледал на един дъх - върни се там, чети по темата, задълбай! Намери твоето парченце digital в голямото море на маркетинга!
Кандидатствайте за 6-тия сезон на първата в България цялостна програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital, превърнете се в дигитален маркетинг експерт или развийте собствен бизнес. Побързайте и се включете още сега, стартираме през септември, а присъствените места са ограничени до 200.