"Дигиталният маркетинг - това е настоящето и бъдещето в развитието на онлайн търговията у нас" - Геннадий Воробьов - SoftUni Digital
Loading...

"Дигиталният маркетинг - това е настоящето и бъдещето в развитието на онлайн търговията у нас" - Геннадий Воробьов

avatar Катерина Костадинова 5 минути
"Дигиталният маркетинг - това е настоящето и бъдещето в развитието на онлайн търговията у нас" - Геннадий Воробьов

Геннадий Воробьов е част от звездния лекторски състав на цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Той е съосновател и ръководител на Netpeak Bulgaria – една от най-големите агенции за дигитален маркетинг у нас, работеща с поглед към постигане на резултати, или както те самите го наричат – “Performance marketing for business”. Агенцията е част от Netpeak Group с общо 7 офиса в 4 държави. Още за себе си и проектите, по които е работил, Геннадий разказва в следващите редове:


Здравей, Геннадий! Разкажи ни малко повече за себе си и някои от най-значимите ти проекти

Здравейте! Към казаното до момента бих допълнил, че родом съм от Украйна, Измаил, където завърших своето средно образование. След това съдбата ме доведе в България, където следвах висше, специалност Математика, в Шуменския университет "Епископ Константин Преславски".


В дигиталния бранш съм от 2008 година насам.

В Netpeak участвам в построяването на бизнес процесите на агенцията, реализацията на маркетинг стратегии за ключови клиенти и на такива с потенциал и развитие, както и на партньорската програма. Сертифициран Google Analytics и Google Ads специалист съм.


Към момента екипът на Netpeak Bulgaria е фокусиран върху изпълнението на своята основна мисия, а именно  –  да генерира печалби за малкия, средния и големия бизнес в България и в чужбина, да развива пазара технологически и икономически, да обучава и създава нови кадри и с примера си да вдъхновява околните да бъдат проактивни.


В нашето портфолио се нареждат едни от най-големите магазини за електронна търговия у нас (technomarket.bg, Mania Stores, Medina Med, Ikea.bg, obuvki.bg, home-max.bg, Decathlon.bg, Aiko и др.), платформи, портали (mobile.bg, fakti.bg, bazar.bg), сайтове за услуги и мобилни приложения и други.


Блогът на Netpeak съществува от 2014 година насам, като постоянно се обновява с нови статии. Посещаван е от 8000+ читатели месечно. Това е един от най-популярните блогове за онлайн маркетинг в Източна Европа. През 2018 година блогът спечели първо място в категория "Блог на годината" на наградите "Сайт на годината", според гласовете на журито.


В Netpeak организирамe ежегодната конференция Online Advertising от 2016 г. насам - една от най-големите конференции за дигитален маркетинг и реклама у нас с над 800 участници. От 2018 г. досега организираме изключително успешно вече и 4 live stream издания, SEO и Performance панели на OA Conf, с над 900 зрители онлайн.


Наше дело е и първата по рода си у нас напълно безплатна платформа за дигитализация, взаимопомощ и развитие на малкия бизнес – Netpeak Cluster.
Водил съм лекции и презентации на едни от най-големите дигитални събития и конференции в Европа и у нас, сред които SEO Zraz, AffiliateCon, SuperTalks и т.н.

Журирам уеб конкурси в България (Сайт на годината), имам публикации и интервюта в най-различни онлайн и печатни медии, сред които Списание Enterprise, 24chasa.bg, lifehack.bg, uspelite.bg, expert.bg и още.


Бях посочен за един от 39-те най-добри дигитални специалисти в България, според класация на dev.bg.


През годините работа, с общи усилия от колегите от Netpeak Bulgaria, сме спечелили редица отличия и награди, сред които:

- Сертифициран Premier Google Partner;

- Финалист в Google Premier Partner Awards 2019, категория Search Excellence;

- Facebook Marketing Partner;

- Facebook Blueprint Certificiation Media Bying Proffesionel;

- 1-во място в категория SEO агенция на Evolution Awards 2016 oт Forbes Bulgaria;

- Yandex Direct акредитирана агенция;

- Bing Ads акредитирана агенция и още.

- През 2017 станах официален Trainer в Дигиталния Гараж на Google и, за първи път, лектор на обучението за Google Analytics – съвместен проект на Google и SoftUni Digital.


През март 2015 г. станах Senior lecturer в SoftUni Digital, а през 2016 г. стартирах като лектор в курса по SEO в първата цялостна програма за дигитален маркетинг в SoftUni, в която взеха участие над 900 студенти - онлайн и присъствено. Оттогава досега, заедно с колегите от Netpeak, сме реализирали цяла дузина курсове, семинари, workshops и обучения, съвместно със СофтУни.

Кое те накара да се насочиш към сферата на дигиталния маркетинг и каква е перспективата, която откриваш в нея?

Горе-долу, точно след като завърших университета, се прояви и моят интерес към информационните технологии, обработката на данни, а впоследствие и към оптимизацията за търсачки. Което доведе и до това, с което се занимавам оттогава до днес, и предопредели хода на събитията за мен. Оптимизацията за търсачки се превърна в моя страст и призвание в живота.


През 2010 г. с Николай Галинов основахме компанията Optimization.bg, a през 2014 г. направихме своето стратегическо сливане с Netpeak —  най-голямата агенция за оптимизация за търсачки и онлайн реклама в източна Европа.


Дигиталният маркетинг - това е настоящето и бъдещето в развитието на онлайн търговията у нас. Това е преломният момент, в който незабележимият и ниско посещаем сайт, с помощта на правилните инструменти, анализи, заложени цели, целенасочени действия, професионален усет, усилена работа и много професионализъм и отдаденост, се превръща в сайт на първи позиции в търсачката или в магазин с над 300% ръст в продажбите си, който постига и препостига заложените цели. Ето затова си заслужава да го правим - защото го правим добре и това си личи.

Защо избра да започнеш да преподаваш, какво те вдъхновява в този процес?

Да си лектор е не просто отговорно - това е призвание, страст, синергия. Или те бива в това, или не. Трябва да успяваш по най-добрия начин да предадеш правилно и достъпно своите знания и умения на жадните за новости студенти. Да грабнеш вниманието им и да не го пускаш до края. Да си зададеш въпросите, които те самите може би си задават, и да си готов да отговориш на тях и на техните очаквания по най-добрия възможен начин.

Какъв е ключовият съвет, който бих отправил към бъдещите дигитални гурута?

Бъдете смели, напористи, не се стеснявайте да питате, да се интересувате, да ни пушвате, търсите и да задавате въпроси. Разсъждавайте и се упражнявайте над това, което сте усвоили по време на лекцията. Блъскайте си главата, докато не достигнете до момента на истината, когато всичко ще стане кристално ясно - с наша помощ, разбира се. Подготвили сме изключително структурирана, полезна, практически насочена и тематична информация, която да ви въведе на максимум в дебрите на анализа и да ви подготви за практиката още от основата.
---

Впуснете се в своето дигитално приключение още днес с новия сезон на цялостната програма по дигитален маркетинг, където Геннадий, заедно с редица други специалисти и практици, ще предаде с желание и всеотдайност най-важните съвременни знания и техники, наситени с примери и практически проекти, по които да работите. Заредете се с ключовите умения, които ще са ви необходими, за да развиете собствен бизнес или да се превърнете в истински дигитални нинджи! Очакваме ви!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.