"Oбучението в организацията е мощен трамплин и отваря много врати" – интервю с Десислава Пътева - SoftUni Digital
Loading...

"Oбучението в организацията е мощен трамплин и отваря много врати" – интервю с Десислава Пътева

avatar Мария Вълчева 7 минути
"Oбучението в организацията е мощен трамплин и отваря много врати" – интервю с Десислава Пътева

В следващите редове ще откриеш невероятната, въодушевяваща и изключително богата история на Десислава Пътева. Тя заменя журналистическото перо, за да се потопи в необятния и пълен с възможности свят на дигиталния маркетинг. Развива се неспирно и се справя с все по-амбициозни предизвикателства. Ето какво сподели Десислава:

Здравей, представи се на читателите!

Казвам се Десислава Пътева и от 2018 година насам помагам на български и международни компании да създават стойност за своите потребители чрез полезно и ангажиращо съдържание. Някои от темите, по които съм работила до този момент, са свързани с дизайна на услуги, дизайн мисленето, иновациите, генерирането на идеи, креативно лидерство, дизайна на платформи (екосистемното мислене) и социалното предприемачество. Друга част от материалите ми засягат креативността и устойчивите решения в промоционалната индустрия, както и възможностите, които дават на една компания конкурентно предимство пред останалите бизнеси.


Преди да кандидатствам за Цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni, съм завършила магистърска програма по печатни медии в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Посветих над 9 години на журналистиката, като основните ми ресори бяха свързани с геополитика, здравеопазване, социални инициативи и образование. За мен един от най-важните мотиватори в този период беше от работата ми да има пряк резултат.


Благодарение и на програмата на SoftUni, по-късно успях да направя плавна и успешна кариерна промяна, като канализирах преносимите си умения и надградих знанията си от университета в областта на маркетинга.

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

Преди няколко години се оказах на кръстопът в кариерен план. Удовлетворението, което получавах от работата си в медиите дотогава, се беше поизчерпало. Имаше период, в който започнах да се чувствам не на място, защото не можех да преценя дали има полза от моята дейност.


С времето се натрупаха доста фактори, които спомогнаха да взема окончателно решение да преустановя работата си като журналист. По това време попаднах на реклама във Facebook за Цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. И тъй като тази материя не ми е чужда, не се поколебах да се гмурна в това предизвикателство.


От една страна, взех решението толкова лесно, защото вече бях писала магистърска теза, фокусирана върху апелите за хумора в маркетинговата комуникация. От друга страна, вече имах опит в популяризирането на фотографските си проекти в социалните мрежи. Един от тях – Tattooed people of Sofia, беше достигнал до потребители от над 55 държави във Facebook, а помощта на моите партньори от Tattoo Stage достигнахме до над 25 600 последователи в Pinterest.


За мен това да се запиша в програмата беше логична стъпка, защото беше възможност да надградя наученото по отношение на управлението на социалните мрежи, но и да задълбоча знанията си по Google Analytics, Google Ads, Search Еngine Оptimization (SEO) и много други.


Предпочетох неформалното образование пред това да запиша програма за преквалификация във висше учебно заведение. С годините се убедих, че формалното образование трудно може да отговори на нуждите на бизнеса. Това, което предлага SoftUni, е обучение на базата на реални казуси и материал, който се преподава от практици. Освен това SoftUni предоставя неограничен достъп до учебния материал, с което малко обучителни организации могат да се похвалят. Дори, когато програмата приключи, човек има достъп до материала, който е отметнал, и има възможност да си припомни различни теми, ако има нужда.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

Започнах с тогава безплатния модул Marketing Fundamentals, воден от Георги Малчев от Xplora. Успешно взетия изпит след този първи модул беше вход за Цялостната програма по дигитален маркетинг, където имах възможност да придобия полезни знания по Content Marketing, E-mail marketing, Facebook маркетинг, Digital Creative, Е-commerce, както и споменатите вече Google Analytics, Google Ads и SEO.


С времето открих, че SoftUni организират и много любопитни, безплатни уебинари, като например Building Digital Branding и Digital Sales. Бях особено впечатлена и от Дигиталната академия на Кока-Кола. Дадох си сметка, че обучението в организация с такава стабилна репутация е мощен трамплин и отваря много врати пред хората, които са готови да се усъвършенстват.

Какво смяташ за обучителния процес?

За мен най-смислена беше възможността чрез курсовите си проекти в края на модулите да валидирам някои свои идеи. Обратната връзка на лекторите беше от ключово значение да продължавам да полагам усилия и да виждам прогрес в подреждането на пъзела, в изграждането на цялостна маркетингова стратегия в рамките на проекта, който разработвах.

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

Зарядът, който носят преподавателите в SoftUni, е феноменален. Искрено се възхищавам на тези хора – не само заради техния професионализъм и заради каузите, зад които застават, но и заради отзивчивостта им при комуникацията със студентите.


Един от най-запомнящите се модули беше Digital Creative с Ангел Искрев. Обучението успя да ме вдъхнови да разгърна още повече креативния си потенциал. Следя работата на Proof. отблизо и мога да кажа, че много често ме изумяват с оригиналността на своите кампании. Резултатите, които постигат, особено със своите социални реклами, не се виждат всеки ден.


Както че ли най-уверена се чувствах в рамките на модула, воден от Василена Вълчанова – Content Marketing. Много ми допадна не само начинът, по който тя беше синтезирала материала, но и мотивационната инжекция, с която ни даде тласък на финалната права. По нейна идея, музикалната група Spice Boys, съставена от мелници за пипер, изпълни песента „Не искам да пиша двойки“. Така Васи ни призова да си научим, за да не продаваме по спирките баници. Е, аз си научих и ми се размина сценарият с баниците... ;)


Разбира се, мога да кажа само суперлативи и за останалите лектори. Най-същественото тук е, че това е приятелска, подкрепяща среда, в която човек има възможност да разгърне максимално потенциала си.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

Когато започнах да мисля как да направя кариерен завой, имах усещането, че едва ли не трябва да си полубог, за да започнеш стаж, а какво остава за работа в тази сфера. Струваше ми се почти невъзможно човек без опит, макар и с много знания, да се внедри в една толкова динамично променяща се и изискваща непрестанно обновяване на компетенциите среда. Но имах шанса да започна работа едва след няколко завършени модула и този преход за мен беше много плавен и естествен.


Станах част от екипа на българска агенция за дизайн на услуги и имах възможност да бъда част от екипа, който популяризира първия Design Thinking Camp в София.


Това беше много голямо предизвикателство, тъй като у нас на този метод за създаване на иновации все още се гледа с нескрита доза недоверие. Това беше много амбициозен проект, който успя да събере 25 лектори от 11 държави, а част от гостите водиха практически уебинари в полза на българските компании. Начинът, по който протече форумът, надмина очакванията ми, а и обратната връзка от участниците също беше доста позитивна.


Освен това участвах в разработването и в популяризирането на онлайн платформа, която предоставя инструменти и ресурси, свързани с дизайна на услуги и екосистемното мислене. Те имаха за цел да бъдат в помощ на предприемачи, които искат да започнат свой бизнес у нас и не знаят откъде да започнат.


По време на първия локдаун в България имах възможност да се впусна в ново приключение. Присъединих се към Digital Marketing екипа на международна компания, която създава устойчиви продукти и предлага услуги за промоционалната индустрия. Това е компания, която буквално за часове трябваше да трансформира своя бизнес модел, за да отговори на променените нужди на своите клиенти, а и за да оцелее на пазара. Екипът трябваше много бързо да изгради стратегия за популяризиране на новите продукти в разширеното портфолио на компанията. Тази светкавична промяна беше рискован ход, но той не просто спаси компанията, а ѝ донесе ръст на продажбите от 130%.

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Дигиталният маркетинг е необятна вселена. Човек няма как да бъде специалист по всичко, но може да се профилира в онези сфери, които са му най-интересни и, в които биха могли да дадат добавена стойност. Съветвам бъдещите курсисти да не се колебаят и да запишат и Advanced модулите, които SoftUni Digital предлага. И макар идеята да учат със собствено темпо в онлайн среда да е примамлива, бих ги приканила да се възползват от присъственото обучение. Повече от сигурно е, че пред тях ще се открият възможности за професионална реализация именно в тази среда.

---

Разказът на Десислава е една от най-мотивиращите и вдъхновяващи истории, които съм имала удоволствието да отразя. Други подобни ще откриеш в блога на SoftUni Digital, а за да тръгнеш и ти по подобен динамичен и богат път, не се колебай да се включиш в цялостната програма по дигитален маркетинг с безплатен курс Marketing Basics! Пиши ни на content@softuni.bg, за да разкажем и твоята успешна и вдъхновяваща история.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.