4 мита за афилиейт маркетинга - SoftUni Digital
Loading...

4 мита за афилиейт маркетинга

avatar Мария Вълчева 4 минути
4 мита за афилиейт маркетинга

Афилиейт маркетингът е един от най-популярните начини за генериране на допълнителен доход в чужбина. От скоро набира популярност и у нас. За всички, интересуващи се от възможностите пред афилиатите, предстои курс Affiliate Marketing – април 2022. По този повод, накратко ще разгледаме какво е афилиейт маркетинга и кои са митовете, царящи в сферата.

Афилиейт маркетинг и афилиатите

Афилиейт маркетингът е мост между бизнеса и трети страни – компании или индивиди, които наричаме афилиати, готови да промотират техните продукти срещу някаква форма на компенсация, най-често – комисионна.

Източник: Shopify


Този тип маркетинг има две страни – гледната точка на компанията, която търси хора, които да се превърнат в посланици на марката, и гледната точка на афилиата, който полага маркетингови усилия, за да генерира резултати, от които да печели комисионни. Курсът Affiliate Marketing е насочен към тези от вас, които искат да бъдат афилиати. За много хора това е бизнес, съществуват цели агенции, които се занимават изцяло с афилиейт от страна на получаващите комисионна.


Ако се вълнуваш от тази възможност, намираш се на правилното място. Затова и аз съм тук, за да разбием заедно няколко мита, преди да се впуснеш в дълбокото.

Мит 1: Да станеш афилиат е много трудно

Истината е, че всеки човек може да бъде афилиат. Трябва да инвестираш повече време, отколкото финансов ресурс, особено в началото. По-трудно е да си успешен афилиат – да намериш подходящите вертикали, канали и продукти, да генерираш достатъчно трафик, да сключиш сделки, които ще са ти от полза (например, има разлика между това да получаваш комисионна при осъществена продажба, генерирана през твоите канали, или при създаването на лийд) и т.н.


Ако искаш да си успешен в областта, трябва да можеш да планираш и оптимизираш своите кампании, да работиш с различни стратегии, които да ти помагат в генерирането на трафик, ако щеш дори – да създаваш увлекателно съдържание, което да мотивира целевата аудитория да предприеме желаното действие. С други думи, да станеш афилиат е лесно, но да си успешен е трудно. И именно върху тези ключови умения ще се фокусира и курсът.

Мит 2: Афилиейт маркетингът изисква малко менажиране

Точно обратното. Афилиейт маркетингът процъфтява в дигиталната среда – на уебсайтове и в профили в социалните мрежи, фокусирани върху тази дейност. Затова споменах, че ще трябва да инвестираш повече време, отколкото финансов ресурс. Днес е много лесно и бързо да си направиш сайт, да сложиш малко съдържание в него и да наслагаш линкове към продуктите и услугите, на които си афилиат.


Ако имаш сайт, например, но не полагаш постоянни и консистентни усилия да подобряваш него, предложенията в него, дори потребителското преживяване, което предлагаш, това ще се отрази на представянето ти в търсачките. Google показва напред в резултатите сайтове, които задържат вниманието на потребителите, предоставят полезна и увлекателна информация. Затова и афилиейт линковете ти трябва да са заобиколени от полезно и добре структурирано съдържание. Искаш да се състезаваш с конкуренцията? Ще ти трябват и поне начални познания в областта на SEO.

Мит 3: Избирай най-доходоносните ниши

Има индустрии, като финансовата и казино ниши, в които комисионните са чувствително високи. Но обикновено най-доходоносните ниши са изключително наситени откъм конкуренти, някои от които отдавна играят ролята на афилиати в тях, създали са си репутация, хората им се доверяват и много трудно ще се доверят на друг афилиейт сайт.


Една от ключовите съставки на успеха в сферата е доброто разбиране на нишата, към която си се насочил. Обичаш да пътуваш и имаш голям набор от истории и преживявания, които да споделиш? Успехът ти може да се крие в партньорството с хотели, заведения или пък музеи. Четеш изключително много и обичаш да пишеш ревюта за книги? BookDepository има собствена афилиейт програма за книжни ентусиасти.

Източник: Book Depository


Искаш да си афилиат в лайфстайл индустрията и да се възползваш от комисионните там, но не разбираш нищо от здравословно хранене, спорт и wellness? Шансовете ти за успех без първо да „изучиш“ нишата сама по себе си са много малки, дори без да броим пренаситената от афилиати сцена.

Мит 4: Потребителите не харесват афилиатите

Съществува вярването, че афилиейт маркетингът е много агресивна форма на комуникация. Ако ми позволиш грубото сравнение, афилиейтът е лошото момче на дигиталния маркетинг. Много често използвана форма на съдържание в сферата са ревютата. Има афилиати, които злоупотребяват с това и не предоставят обективна оценка, в стремежа си да генерират повече резултати.


Истината е, че като такъв можеш да се позиционираш като експерт в нишата, създавайки полезно, информативно съдържание и като предоставяш обективна оценка. Точно тази експертна позиция кара хората да вярват на информацията, която получават, и да я търсят при афилиатите, а не сред случайни ревюта в Amazon, да речем. Които също имат собствена афилиейт програма.


Източник: Amazon Associates


Но може би най-важното при граденето на доверие с целевата аудитория е откровеността. И тук говоря за това да си открит с потребителите, ако получаваш компенсация в случай, че се абонират за услуга или закупят продукт, след като са последвали твой линк.

Ефективен ли е афилейт маркетингът?

Афилиейт маркетингът е комплексна дейност, която изисква комбинация от умения, усилия, познания и дори нюх. Да избереш доходоносна ниша не е достатъчно, както вече споменах. Важно е да си поставиш реалистични цели и да имаш реалистични очаквания към резултатите, които потенциално можеш да генерираш.


Именно с това ще ти помогне и курсът Affiliate Marketing – април 2022. Монетизирането на трафик е цяло изкуство само по себе си, минимумът е да знаеш как да създаваш онлайн маркетингова кампания. Ако вече имаш тези знания и умения и искаш да се впуснеш в областта на афилейт маркетинга, ставайки самият ти афилиат, не се колебай и се запиши ето ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.